|
|
|
|---|---|
|
Hejs! Går å lurar lite på en 530i-93...sitter det diffbroms på dom org? I modellguiden står det att den ska dra 1,07L/mil bl.a körn...stämmer det verkligen? | |
|
Kolla runt lite på min frilansarsida och bilda dig en egen uppfattning om vad jag tycker om min 530. Jag snittar 1,2-1,3 med mest stadskörning med min. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Ok,tack Micke...nu fick jag lite mer kött på benen :) jag provkörde en sån igår (första BMW:n med V8 jag kört!)...och den gick ju naturligtvis underbart mjukt å tyst...men undrar hur dom funkar på vintern..?! |
|
| jättebra !!! ASC gör att den går som på räls!! | |
|
Jag har inte ASC på min och det funkade i vintras ändå. Bara man tänker innan man kör så man inte tränger in sig själv i ett hörn. Jag har en botten notering på 0,78 liter milen på landsväg och 23 mil. Mvh. Micke Olsson |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Körde en liten tur idag å jobbets vägnar Karlskrona / Hässleholm, 285km tur och retur. Med normal trafik och en del 50- och 70-sträckor. Bara jag i bilen. Snitt enligt datorn: 0,91 liter milen med en snitthastighet på 90,2km/h. Jag har kört tre vintrar på odubbade vinterdäck , inga problem om man bara tänker sig för lite som Micke skrev. Har manuell låda och ingen ASC eller diffbroms. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.