|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag ska snart skaffa en M-sport front till min BMW 328i F30, tänkte passa på att försöka få en liten skylt fram när den ändå är nylackad och utan hål. Vad jag vet så tillåter inte transportstyrelsen att man begär liten skylt om det finns plats för stor. Och ska jag vara helt ärlig så finns det faktiskt plats. Jag vill helst montera skylten i en hållare som man fäster vid bogserkroken fram, testade även att bifoga en bild på denna lösning till TS utan framgång. Så vad är era tips för att lyckas med detta? Står på deras hemsida att det har blivit lättare än det var förr att få dispens för detta så borde inte vara omöjligt! Tack på förhand! | |
|
Jag har sån här som klistermärke på min bil. Gått igenom både besiktning och poliskontroller utan problem i tre år. Länk |
|
| Tack för svaret, men vill ha en riktig, laglig skylt, och vill att den ska vara reggad för liten skylt. Det skall inte vara omöjligt, måste bara hitta en bra anledning. | |
| Det är omöjligt, bilarna är helbilsgodkända / EU. | |
|
Vill minnas att "någon" monterade skufflucka för nordamerikanska marknaden och fick ha liten skylt eftersom EU-skylt ej gick att montera pga det mindre utrymmet på US-luckan. Sök på forumet. (för övrigt tycker jag att det bara ser töntigt ut med liten skylt. Men det tycker jag iofs om toksänkta bilar och stora vingar också) |
|
|
Jag satte på USAskylthållare på min Z3. Fick då liten skylt, men detta gjordes INNAN regbes Länk |
|
|
seb_540, inte alls omöjligt. Länk Jag hade till och med detta på min första bil, en Nissan 200SX S13, ansökte om liten skylt, fick den godkänd och då stod det att den var registrerad för liten skylt. Så det går visst att ansöka om liten skylt. Måste bara ha en vettig anledning. |
|
| joq3: en S13 är inte helbilsgodkänd/eu-godkänd, då de tillverkades innan -96, så ditt case är inte relevant. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.