AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.147

Dumt att koppla från batteriet BMW 1M?

Sida 2 av 2
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Min undran är hur som någon skrev innan huruvida IBS går bananas? Laddar du batteriet fullt så känns det ju som att man skall regga batteriet som byte. Ähh fasen nån som verkligen kan gå till botten med detta. IBS är ju hyperkänslig när det gäller detta med laddning etc. Hade varit grymt om man fick klarhet i detta.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Hade jag lyssnat på Skorpionen hade jag haft fel på bilen än. Bakrutevärmaren funkade inte och jag misstänkte att ECUn hängt sig. Jag tog bort batteriet i 30 minuter och sen direkt funkade bakrutevärmaren.

Det att moderna bilar inte klarar att tappa batteriet vet jag inget om. Ändå är jag ingenjör inom automotive. Skorpionen kanske har specialkunskaper?
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Biltillverkare vill inte göra något bättre än tillräckligt bra. Det finns inga marginaler någon stans i dagens styrdon. Det är ytterst känsligt och minsta avvikelse från normalt tänkt bruk kan ge vilket fel som helst.m

Billigast möjliga komponenter gäller. En fönsterhissmotor får inte kosta mer än 0.5eur på en tysk lyxbil. Instrumentkluster ca 10euro gissar jag. Inte en spänn till 😄

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Nix, inga specialkunskaper för min del, men folk jag känner har :)
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag är civing och jobbar på Volvo. Tro mig inget händer om man tar bort batteriet. En ECU kan ha hängt sig så det är nödvändigt. Det är som att slå av strömmen till PCn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.