AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.721

Köpa X5:a, seriös bil och handlare?

ma
25
mavianen
Golf 1.6TDI Bluemotion-10
BMW 520XD -14
Någon som kan få fram lite mer info om denna bil?
Är denna handlaren seriös?
Priset verkar bra för en bil med dom milen och -08 för
att vara hos en handlare.

Länk

ma
25
mavianen
BMW 520XD -14
Det verkar inte som att någon kan få fram information om denna bil så då får jag väl anta att det är en hederlig bil och bra handlare att handla av!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Härligt antagande :)
Bilen är svensksåld och bör ha full historik i BMW's databas. Be om ett serviceutdrag på närmsta ÅF.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Länk
Länk
Länk
Känns som en halvskum bilhandlare!
Skall du köpa bil där, bör du nog kolla upp bilen mycket noga och helst låta en BMW-verkstad kolla den fysiskt och även trippelkolla historiken.

Enskild firma - känns väl inte superseriöst när det gäller bilhandlare...
Länk

11 registrerade brukare på bilen och den ägs just nu av en privatperson - VARNING!

Som lök på laxen är det ingen 08:a, utan en 07:a...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Helsingborgs småhandlare har väl inte världens härligaste rykte :)
ma
25
mavianen
BMW 520XD -14
Oj, helt plötsligt trillade det in många bra referenser:)

Ok, så man kan få ut full historik hos BMW för jag är mest orolig att den kanske varit smälld och tvivelaktigt reparerad.

Svensksålda bilar tycker man som blåögd att det inte borde gå att fiffla med så mycket, eller?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Svensksålda är lika lättfifflade som de sålda i andra länder och svenskars moral knappast högre än nästas. Om bilen är smälld kommer du troligen aldrig få reda på om du inte hittar reparationskvitto eller försäkringsärendet av en slump.
Det du kan få ut av BMW, om du har god tumme med dem, är framför allt nyckelavläsningar, har du ännu mer tumme kan du även be snällt om att se vad som faktiskt är utförst vid varje avläsning.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
"Svensksålda bilar tycker man som blåögd att det inte borde gå att fiffla med så mycket, eller?"

Kostar dig 2000:- att "mätarjustera" bilen oftast innan besiktning och det gäller alla bilar oavsett vart den är såld.

Enligt uppgift kan inte ens aukt. bilhandlare upptäcka det i vissa fall beroende på vem som utfört manövern...

BMW M-POWER
//Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig//
ma
25
mavianen
BMW 520XD -14
Lite tråkig utveckling.

Jag vet att det säkert är lika lätt att justera mätaren på Svensksålda bilar men jag tror ju inte att gemene man "justerar" inför en besiktning utan fifflet sker väl oftast när någon tvivelaktig bilhandlare kommer in i bilden.

Jag får väl gå på gamla hederliga intuitionen:) Känns den bra o köra då är den bra..

Tack för alla tips.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Även om auktoriserad verkstad skulle kunna se det, skiter de i det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.