|
|
|
|---|---|
|
Hej bytte termostat idag. Egentligen kanske jag inte hade behövt men tyckte det tog lite lång tid o nå arbetstemp på bilen. Iaf bytte idag o mig veterligen gjort som man ska. Kommer en stråle i expansionskärlet dock ej kraftig men fin o utan bubblor på tomgång. Så systemet borde vara bra luftat. MEN problemet nu är att jag kommer inte upp över 55-60 grader vid körning. Har kört långa sträckor idag för att kolla tempen. Men icke. Motorn går kall. Går upp någon grad på tomgång. Nån som kan komma med förslag på vad som kan gått fel? Så här ser det ut på skiss: Länk Man fick trycka ordentligt för att få dit temostat med hus lösa delar dessa två. Det fjädra emot ordentligt. Fick allt på plats iaf o har gjort efter beskrivning. Fattar inget. Termostaten jag köpte var en gates och jag kollade noggrant upp att det var denna det skulle vara. | |
|
Här e en video på kille som byter både vatten pump o termostat vilket jag ej gjorde Iofs men en inblick i hur termostaten sitter på pumpen: 13,min in i videon ser man bra . Funderar på om piggen på min temostat inte kom korrekt? Kan det kanske göra att termostaten e lite öppen? |
|
| Köpte du pirat eller original ? | |
| Köpte Gates! Som är erkännt riktigt bra på just termostater. | |
| Kan det vara egr kylet som pajat helt plötsligt i samband? Sitter ju tyvärr ingen temostat på egr kylaren på LCI bilarna så den går ju ej att byta. | |
| Köpte ny termostat original gjorde om hela jobbet idag. Visade sig att termostaten spruckit på en sida. Nu funkar iaf det klockrent. Men det kostade mig 1100:- för en termostat som inte höll måttet o massa timmars onödigt jobb. Tänker kräva tillbaka hallhyra och termostat,kylvätska. | |
| Skönt att det var så enkelt! Verkar inte som man ska chansa på nåt annat än original när det gäller termostatbyte | |
| Ja det var skönt tack! Men det e riktigt bökigt jobb. Speciellt när man får göra det tvån gånger. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.