|
|
|
|---|---|
|
Fler som har/haft problem med att öppnaren/BMW-emblemet inte fjädrar tillbaka helt efter att man öppnat? Funkar bra när den är nytvättad, men dröjer inte länge förrän den kärvar i den här skiten. Har försökt med torrsmörj, men blir väl tvungen att plocka isär och göra rent... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Vill minnas att många har en insida som ärgat och orsakar denna typ av fenomen. Tog mig en titt på min i samband med reparation av spolarvätska som inte kom fram på bakrutan - och min såg förvånansvärt ren och hel ut Länk Om det väl börjat ärga så hjälper inget smörjmedel i världen (förutom de första 5 minuterna). |
|
Ja den såg fin ut. Får kolla hur min ser ut, tveksamt om den är lika fin. Men det kanske är bättre att inte använda den, apropå Länk fixa automatisk öppning. :) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Min bakluckeöppnare kärvar varje vinter men brukar repa sig när våren kommer och man tvättat bilen ordentligt. | |
|
Misstänkte att det kunde vara så. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Plocka isär idag... Såg ju okej ut på insidan. Länk Fast var ju lite skitigt. Länk Gjorde rent. Länk Men det var "alutapparna" som kärvade. Slipade rent med 600-papper. Länk Så lätt som det går nu har det aldrig gjort (sen den var ny). :) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Det blev automatisk öppning... Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Hade inte ens tryckt på knappen på nyckeln innan den här tråden startades... :-s --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| @Sverige är det svårt att ta loss mekanismen och ta isär den så att det går att göra rent? | |
|
Nej, det är rätt så enkelt. Men förstod först inte vad som höll ihop det efter att ha skruvat ur alla skruvar, fast det var ju att det hade kärvat ihop. Fick lirka lite. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Sprutade in Silikonspray i "gångjärnet" och ledad upp en 1.a idag. Som jag bytt ut en dränkt PDC modul på, Bakljusen läcker in vatten och under höger sitter PDC enheten med kontakterna uppåt och de blir rejält ärgiga och modulen blir full i vatten plus halva skuffen, ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Om bilder inte funkar får man byta ut org till cc (postimg.cc) i länkarna. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Köpte beg via bildelsdatabasen. Tog samtidigt bakrutetorkaren som blivit vattenfylld och bränt torkarmotorn. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.