|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Flimbo: Är din bil svensksåld och utan lucka (trodde inte det fanns sånna)? Den klubben lär ni inte vara många i. Känner bara till en bil här i sthlm som saknar lucka. Den bilen är dessutom lackad i, den för mig ytterst erotiska färgen, "Henna-röd". I mina ögon alltså en riktig raritet. | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
88 var det två svensk sålda utan lucka. Flimbo, har du NTH-xxx ? 89 såldes 1 st utan lucka i Sverige 90 två, varav en SE |
flimbo |
Jörgen: nej min bil har reg nr NEX 680 Tror att bilen är såld ny till en kille i Västerås Om någon vet något om min bils historia så skriv en rad Den har även figurerat i bilsport som bra beg köp Byt till Goodyear du med |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
flimbo, ok, jag trodde NEX var Mats i Bollnäs, då finns det minst två M3 E30 med NEX, kommer inte ihåg hans siffor. fast hans är nog en 87 oxå. |
|
Kul tråd det här=) Har länge velat kolla upp hur många M3 E30 det finns i sverige.....nån här som har koll på det?? /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" |
|
|
känner till en SPORT EVO utan taklucka... svensk såld. såldes sport EVO med taklucka som standard eller va de tillval? /Jonas |
|
![]() 2.226 530d G31
OYF-8nn är Svensksåld SE och utan taklucka. Så taklucka var nog option på dem vill jag minnas. |
|
Det er jag som eger SE'en utan lucka. Det finns en 87 svart som er uten lucka och som er solgt ny i Sverige. Den er i jamtland. |
|
|
min bror har en svensksåld 87 lachsilber utan taklucka. är det lite special då eller? |
|
|
Det er tydligen spesielt med M3 E30 utan lucka, da det er veldig få som har utan. En riktig sportsbil skal inte ha lucka, det veier mycke kilo, og hva f... skal man bruka den til på en sportsbil? :-)) NEX 4xx er Mats sin 87a Hennarød. Det finnes også en NEX til, det stemmer. |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
flimbo och Mr Alpina: De 2 M3:or som ni äger köptes nya av samma person, delar av detta ämnet har du och jag, Mr Alpina, diskuterat tidigare... ;o) |
|
Mr.Nullzwei, verden er inte stor. Idag har jag varit på lakkeringsverkstad, fått litt ny lakk på Sport Evoen, den ble fin!!!! Skal ha bilen original - foruten grp A speglar. |
|
| jag har en svart m3 e30 88 svensksåld (kompressor)om de kan hjälpa någon:) | |
|
Hvorfor kompressor på en høykomprimert motor???? |
|
|
Som Mr Alpina säger så har jag en svart -87:a utan taklucka. Den såldes ny i Kalmar i maj 1987 och är tillverkad jan-87. Min är ganska skumt utrustad, ingen radioförberedelse (antennen på taket), tygklädsel, nackskydd i baksätet, ingen färddator, A/C samt något mer som jag inte kommer på nu. En ganska speciell bil, och det var just därför jag köpte den! :) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
(före detta flimbo) Sörpan: Ganska kul ,min -88 vit beställdes också utan radio förberedelse och taklucka samt ingen strålkastar rengöring och inga nackskydd bak och inga elhissar, har dock stora färddatorn. Precis som Mr Nullzwei skrev så har han som köpte min bil ny i västerås även hafft Mr alpinas EVO III bil. Har för mig att EVO III bilen beställde han med liknande spec dok med tilläget elektriskt justerbara stötdämpare (EDC tror jag det heter) |
|
|
Just det, jag glömde säga att fönstren får vevas för hand i min bil... Mr Alpinas Sport Evo har mycket historia i sig, tänk om bilar kunde tala... "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Det enda som er på min Sport Evo er: EDC och torkara til lyktorna. Ingen radioantenn finns, ei heller stereo och høgtallere. Bilen har inget el. dill, foruten el. speglar. Har heller inte kartleserlampor i innvendig spegel. |
|
|
"SL: Du som har koll på "alles" om M3 E30... Hur många 86:or finns det i Sverige då? ;)" Bdrei.. Jag har en flyttgods imortad -86:a så du är inte ensam :) |
|
|
"M3 Svensson": "alles" är nog att ta i i överkant, men lite påläst blev jag när jag själv sökte en. Formellt såldes inga som 86 årsmodell i Sverige vad jag vet, 87 var första året som svensksålda. Hur många som har årsmodell 86 i Sverige vet jag inte...så du ser "alles" stämmer inte :-)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.