|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Håller med Henrik F helt och fullt. Man kan inte säga " skulle ALDRIG köpa en M3:a under 13000:-. Ska man köpa en 95:a om 5 år för 130000:- så gör man en jävligt dåligt affär. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Den här 95:an Länk verkar otroligt fin, t.o.m oranga blinkers kvar på den, 138k är ju mer än vad de brukar kosta men för ett sånt fint objekt är det faktiskt riktigt billigt tycker jag. Hur många M3 3,0 ser ut så idag? De flesta är ju hårt streetracekörda o.d, spunna med, eftersatt service och stylade i fast & furious andan, när en bil har haft 8-10 svenska ägare som förespråkar denna doktrin är det inte konstigt om bilarna är skrotiga och då dalar ju priserna snabbt. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Jag skulle nog säga att en bil som rullat över 20000 mil och kostar runt 85000:- är ett bättre köp än en bil på 16000mil för samma pris. Milen drar ner priset men inte skicket. Det finns alltid någon förklaring till att bilarna är billiga. Sen en bil som rullat längre är oftast mer saker bytta på och dem sakerna ger juh inte problem i framtiden. Tror också att en dyr bil ger lika mycket problem som en lite billigare. Allt går sönder så småningen om. |
|
|
Kan man inte säga så? JO det kan man ja säger då så!! för jag skulle PERSONLIGEN inte göra det! Ja mena så här har man runt 90 - 100 tusen skulle då jag fan så mycket hellre köpa en super fin 325 som går som en klocka istället för å köpa en skabbig m3 som går dåligt bara för att nån som igentligen INTE har råd å äga en m3 å sköta om den!! å därmed orsakat detta låga pris!! Ingen bil är ju felfri när den har några år på nacken men det finns ju Gränser! Dom som tror att man får en kanon m3a för 100 000 å som dessutom ska va snygg å ha hyffsade mil tyckar ja fan ska köpa den!! om dom nu tror den ä så himla bra! hade en polare han köpte sin för 95 000:- å han har nu kostat på så mycket så han ä uppe i runt 130.000 å då går endå inte bil fan bra! den är hel skum! ......men vissa är ju tarva fast dom inte har råd! då är det väl så!!! M.E |
|
| Personligen håller jag med Mange-9 inga m3.or under 130-140 tusen.. det känns fel.. en m3.a ska kosta pengar.. | |
|
håller med mange-9. inga m3.or under 130-140tusen för min del heller, en m3.a ska kosta pengar och det ska man ha klart för sig när man fundera på en! det är ingen jävla leksaksbil! ;) BMW är Status! |
|
|
Okej. Alla har sin åsikt. Men det är bra att det finns sånna som tänker som ni, det håller priserna uppe. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
M3_LOVER priserna uppe?? ja påstår inte att en m3 ska kosta nån minimum summa! Ja menar att man får vad man betalar för!! Man kan få en m3a för hur billigt som helst men räkna inte me att den då är utrustad , snygg , går bra å inte ha nå fel för då är du ute å cyklar!! Ny priset låg på ca en halv miljon låter då inte 90 lök lite billigt för en 9 -10 år gammal bil?? tror du verkligen den mår bra då??? *bara undrar* Ta föresten en kik på min bil tror du att du får en sån m3a för ca 120 lök??? *Never* Länk M.E |
|
|
För 100-110k (slutpris, inte annonserat pris) kan man mycket väl hitta en fin M3 93-95. GT och cab blir givetvis något dyrare. Köp en väldokumenterad välservad och få ägare så är risken för stora problem genast mindre. Att köpa M3 e36 för 160-190 kkr kommer nog snarare att resultera i att man får räkna med ett ganska kraftigt värdefall. Det är verkligen köparens marknad på dessa bilar sedan försäkringen dragit iväg, de är inte så lättsålda. |
|
|
Detta ännu brukar diskuteras rätt ofta i "Värderingsforumet" sök på M3 under just det forumet så har ni timmars läsning framför er. Där står det om riktiga bilar som blivit sålda för riktiga pengar, internetspekulationer i all ära men verkligheten återspeglar bättre marknadspriset. För ett år sedan när jag sålde min M3 -95 ville jag att verkligheten skulle se ut som ni beskriver men det gör den tyvärr inte:( /Wille |
|
|
Hittar man en M3 typ -94 ca 12000 mil med riktig ( då menar jag riktig ) dokumentation, och i mycket bra skick, får man nog betala mer än 100.000. Vet inte vad ni menar att bilarna ska ha gått i detta prisintervall, men det är nog så att de lite tidigare i tråden nämnda defekter knappast infaller på en välskött M3 vid 10000-12000 mil utan snarare över 20000 mil, och det är klart, har bilen gått 20000 mil samt har en del defekter kan väl 100000 kr vara rimligt, själv funderar jag lite på att sälja min till våren, drygt 12000 mil och i riktigt bra skick med mycket utförlig dokumentation, m-testad två gånger sedan bilen kom till sverige, dokumenterad överdriven service samt riktigt chassivässad mm, den kommer inte att säljas för 100000 om jag säger så....... Först gaaaasa...sen bromsa... |
|
|
Bistec, ska bli intressant att se om du får uppleva samma sak som WilleW eller om du får det du förväntar dig i pris. /Simon |
|
|
Tror jag får ungefär det jag vill, gäller bara att vänta in en köpare som hajar att det är skillnad på bil och bil.... Själv värdesätter jag ovanligt bra skick och dokumentation högt, det kanske inte tonåringar gör i samma utsträckning, därför blir det kanske ingen tonåring som köper just min bil..... Först gaaaasa...sen bromsa... |
|
|
Jag köpte min M3 -94 i början av sommaren för 74000:- som har gått ca 16000mil. Har kört bilen ca 300 mil plus en hel dag bankörning. Och jag har inte haft några fel med bilen, och jag har haft bilen hos min mek och han hittade inget som behövdes åtgärdas på bilen. Bara för att en bil är billig betyder det inte att det är skräp, som sagt idagläget är det köparens marknad. Vilket innebär om man vill sälja sin bil ganska omgående så måste man vara beredd på att gå ner i pris (ordentligt). Och bara för att säljaren behöver bli av med bilen så behöver den inte heller vara dålig utan ofta är den ekonomin som gör att man säljer. Titta på bilen i stället för priset, och gör sedan en bedömning. |
|
|
Hade inte försäkringen varit så jävla hög hade M3orna varit lättare att sälja tror jag.. Personligen hade jag köpt en omgående om jag slapp lägga 40000:- om året på den i försäkring... =( Har ju ingen bonus än.) MVH Jimmy |
|
|
Vissa här får det att låta som de värsta liken säljs för 100k. Faktum är att dom billigaste börjar kring 70k. Min åsikt är att betalar man 100k för en 93-94 kan man ställa ganska stora krav på skicket, inte perfekt men definitivt ingen rishög. Bistec, om ska sälja din bil du kommer att få precis så mycket som någon är beredd att betala för den. Tycker du det är för lite får du behålla den så enkelt är det. Hade faktiskt själv en avusblå -94 (ENN ***) som jag sålde -98 tror jag. Ca 8000 mil och toppskick, fick 160 kkr och sedan har M3:an sjunkit en del... |
|
|
Surfade runt lite och hittade denna: Länk Svensksåld, 7000mil, full servicebok. Ser dessutom ut att vara i det närmaste originalskick förutom vita blinkers. Är den i det skick som säljaren påstår och prutning på 8-10.000:- så kan det kanske vara ett intressant objekt för M3 spekulanten. |
|
|
Hmmm, nu blir jag lite betänksam, surfade runt lite och har hittat 3 Dakkargula -94:or till salu, Svensksålda alla tre, vad jag vet såldes det endast 4 M3:or i sverige -94, skulle 3 av dem vara dakkargula och till salu samtidigt ?? Först gaaaasa...sen bromsa... |
|
|
Lite intressant, mange-9 resonerar att han hellre köper en kanonfin 325 än en m3 för 100.000 som är rena rama vraket, och att man får vad man betalar för. Tyvärr är det knappast sant när det gäller m3or. För det första är utbudet betydligt större än efterfrågan på dessa bilar och för det andra orkar inte inte alla vänta in på "rätt" köpare. Precis som Björn påpekar börjar faktiskt priserna på M3or runt 70.000. Alla som försökt sälja en BMW de senaste åren vet hur svårt det är och speciellt hur svåra M-bilarna är. Och jag kan lova att du kan hitta en FIN M3 för runt 100.000. Sen kommer det alltid finnas extrema originalbilar med få mil och 1 ägare som kommer kosta något mer men det rör sig om 2 max 3 bilar i hela Sverige. |
|
|
Den gula dakargula m3.an ska man nog kolla upp extra noga. 7400mil för den känns lite skumt. BMW är Status! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.