AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.303

M3 E36 snart under 100000:-

Sida 1 av 4
Var inne på börsen och såg till min glädje att det fanns gott om M3:or till salu för mellan 110'-120' (begärt pris.....).
Det borde betyda att med lite prut så är de snart under 100', funderar på att köpa en och ha och köra lite banträffar med...

Vad rekomenderar ni för väghållningskomponenter om man vill styva upp bilen lagom för bankörning och hjälpligt till och från banan..????

Är det nån som har koll på vad en M3 E36 väger om man river ut lite inredning, reservhjul, verktyg, sätter i racestolar osv..... (inte tjänstevikten, tack)

Kul om nån har gjort nåt liknande.

MVH Ingenjören
sh
820
shu!
525i -91
Vissa har för mkt pengar ;) ...

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Det finns mycket som väger.......
Om du tar ut allt det du nämner skulle jag tippa på att du kan dra av 100kg.
Man brukar säga att om man strippar bilen helt med endast en racingstol kvar så kompenserar det vad en godkänd helbur väger!
Tar du bort katalysatorerna och byter slutljudämparen troligtvis ytterligare en 15-20kg.
Köp en utan AC..... så slipper du riva ur den (tveksamt om den funkar på en bil för 100´)
När det gäller väghållning för banan är det bara plånboken som sätter stopp, kör själv med Bilstein och HR funkar ok både på bana och gata. Hade gärna haft grupp N när jag kör bana men tycker det hade varit synd på bilen om den med det skulle uppleva en Svensk väg! Men för all del man behöver ju inte kompromissa! Lycka till!

vill du bara ha en besiktigad m3 e36 så behöver du inte punga ut med mer än 80000. men du kan ju vänta dig "oväntade" utgifter. skicket är bedrövligt och den håller antagligen inte till kvällen bara.

Min kompis sålde sin m3 -96 för 105000, den gav han 89000 för men vågade inte ha kvar den. ibland gick den inte på alla cylindrarna och rostig och elak var den. 21000 mil förövrigt om någon undrar... 13000 på mätaren. nu annonseras den ut med ny lack för 159000... med 9000 mil på mätaren... Så man ska vara noga när man köper bil...

MaxPower
M3_BMW
Cannonball: Är det på BMW Börsen den annonseras?

BMW M bilar, när du älskar att köra.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Fy fan va svinigt...
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Kompisen köpte precis en -94 för 105000:-
12400mil
Svart skinn
AC som funkar

Den är i bra skick, dock finns det lite att gnälla på.

Tändningslåset går ej tillbaka när man startar den.
Låset på passagerar sidan sönder
Ena sidokjolen har lossat lite från clipset
Inget ljud i stereon, men stereon funkar
Ganska mycket vanosrassel när man startar
Några lacksläpp på sidan.

Samt att dokumentationen är riktigt kass. Finns INGET från Tysland, inte heller några kvitton frå Sverige, endast besiktningspapper.

Den går bra f.ö, inga missljud så, också mycket fin invändigt, ingen rost.

Men man får ingen helt felfri bil med mycket dokumentation för 100000:- än, den saken är klar.

MVH: Henrik

///M3
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

sålde min för 79000pengar o den va bra iordning..gav 80000 pengar för den i tyskland för drygt 2 årsedan.
Ganska mycket bil för pengarna..

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Ly
9
Lynxen
BMW 525I -05
Hej

som redan sagt innan, du får garanterat vad du betalar för när du köper en m3.a runt 100`. Man kan nog räkna med att fixa ett par grejer på en sånn bil, och då går det iväg ett par pengar till..Personligen skulle jag aldrig köpa en m3 för sånna pengar,, men finns juh människor som vill ligga och köra runt i gamla 93-94or och styla dom som jävla 325or.. bläää.

BMW är Status!
Vad e det som säger att en bil som är i bra skick för 80000 kr ska sönder lättare än en bra bil som kostar typ 110000 kr?????

Man ska väl akta sig för de allra sämsta bilarna....Men en fin bil för 80-110000 e nog ganska likvärdiga...

M-POWER!

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Håller med Anders. Beror nog mycket på säljarens vilja att sälja.

En M3:a tex -94 för 100000:- kan mycket väl vara i bättre skick än nån -96:a för 140000:-.

Jag ska förmodligen sälja min i höst nu, och den är det INGET fel på, förutom stenskott då.
Men den tänker jag sälja för vettiga pengar p.g.a en så snabb och smidig affär som möjligt.

Folk som tänker " ähh, den var så billig så det är ingen ide att ringa, säkert skrot" tycker jag tänker helt fel.

Och jag skrev ovan med kompisens -94. Tycker det är GRYMT mycket bil för pengarna alltså. Även om det är lite småfel sådär, men det är ju inga stora pengar + att de kan hända vilken M3:a som helst för 200000:-!

///M3
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Kan alla fall säga att personligen skulle jag aldrig köpa en m3a för under 130 000 tusen! Alldrig!!!

M.E
mAnGe-9:
Kanske inte cab men en 93-95 coupé/sedan i bra skick med vettiga mil och bra historik är inga problem att hitta runt 100' trakten.
Vet sedan förra året att sälja dessa underbara bilar inte är speciellt smutt om man inte är beredd att släppa på priset en del, utbudet är större än efterfrågan. Bara på Autopower börsen finns 53 st 93-95 M3'or.
Att säga att ett högre pris per automatik gör bilen bättre är väl inte helt rätt, eller?

/Wille
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Instämmer med föregående talare !!
Tyvärr e de nog så att man ibland kan sälja en dyrare bil lättare än en billig , för folk blir misstänksamma om de e ett för lågt pris....
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Tyvärr och tyvärr...beror ju på hur man ser de.
Jag säljer gärna min dyrare än billigt:)

Se bara på den gulla -94:an på börsen nu.

160000:- begär han, iof säker fin och Mk motorsport tunad samt 7700mil men ändå.

Snacka om stor prisskillnad på likadana bilar.

///M3
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
GULA ska de stå!

///M3
Förra året hade jag en gul m3 94
Bilen var i 100% toppskick, förutom:
en repa på ca 3 cm på bakluckan
display till färddatorn var lite dålig
två minimala repor på fronten
insteget var svamipigt (men ej hål)
bilen hade ingen ac
Jag annonserade den för 95000kr från april förra året.
INGEN kom och tittade, fick bara massa knepiga bud per mail. Drivlinan var perfekt, inga missljud eller glapp. Lacken var i otroligt bra skick, bra passform på grejerna. Bilen kändes kanon att köra.
Till slut blev jag trött på alla idioter som maila skambud, och bytesaffärer så jag tog bort annonsen. Efter det kom jag i kontakt med en kille som tog tåget ner och köpte bilen. Min uppfattning var att han var väldigt nöjd med den.
Så hur fan kan man vara så dum att man skriver att man aldrig skulle köpa en m3 under 130000? Denna bilen var i så fruktansvärt bra skick att jag bittert ångrat att jag sålde.
Man får vad man betalar för, ja.. Men man kan även vrida på det och säga att bara för att en bil kostar 130000 så behöver den inte vara bra!
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
WilleW ! Ja självklart pratar ja inte om Cab!! utan cupe! men skulle indå inet köpa nån cupe under 130 ! å speciellt inte en Cab! alldrig i livet! ska man ha en hyffsad cab lär man då punga 150 å då är den väl snudd på orginal å!

Bättre å kosta på å ha en bil som ä 100% en å köpa nå lik! men de beror opå på hur pedant man är å!

Länk till Pärlan! Länk

M.E
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Håller med till 100% av förgåenden talare

BMDoubleV

Min bil:
Länk
Tror du på fullaste allvar att bilar som är 11-9 år som gått från 10000-15000 mil är 100% så har du och jag inte samma uppfattning om att vara pedant.
Eftersom utbudet är såpass stort så väljer de seriösa spekulanterna bort tvivelaktiga objekt, när de gjort det kommer de fram till samma slutsats som jag gjort ovan.
Kostnader kommer oavsett vilken M3'a du väljer...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.