AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.723

BMW 335D Optimerad Steg 1

En
47
Enoiwow
BMW E90 335DA 2010 M-Sport
Tja!

Har länge funderat på att få ett Steg 1 gjort på bilen och har nu äntligen fått det gjort.
Kan säga WOW bara. Vet att bilen gick bra innan med men efter att mjukvaran uppdaterats så känns det då som en helt annan bil. Så jag är riktig nöjd med hur bilen känns efteråt

Gjort hos ett företag i Göteborg kan skriva vilket i PM för dom som vill.

Då till min fråga, är det något jag bör tänka på extra oljeservice eller något sådant?

Mvh
Jo
163
Jonathan A
335d -08
320 -76
Servar min med olja var 1200-1300:mil, resten av grejerna byter jag när datorn säger till om det.
Då den har gått 16500mil så gör jag service själv och dokumenterar noga med kvitton och miltal i serviceboken.
Känns bättre än att lämna iväg den så vet man att det blir ordentligt gjort!

Om oljan behöver bytas oftare beror ju på hur du kör. Nu gissar jag, men det är inte så troligt att du utnyttjar den extra effekten i den grad att du skulle behöva serva bilen tätare.
Jag ogillar long-life och kommer aldrig serva en bil efter det.
Köper jag en nyare bil så kommer den servas på verkstad för stämpel i boken och så gör jag mellanservice själv tills den är tillräckligt gammal/gått tillräckligt långt.

mvh
En
47
Enoiwow
BMW E90 335DA 2010 M-Sport
Okej!
Ne jag tänkte mer på olja bara tänkte kanske ska börja med att serva var 1500mil, kör ganska hårt ibland och inte allt för långa sträckor heller oftast.

Jo klart det känns bättre och göra det själv ifall man kan / har tiden annars så lämnar jag väl helst över till en verkstad där jag känner killarna och vet att dom kommer göra ett bra jobb!

Tack för feedbacken!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.