AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.813

Värdering 118i M-sport LCI 2016

Eftersom jag nu äntligen fått bekräftat leveransdatum på nya bilen är det så dags att sälja 1:an. Så vad tror panelen om lämpligt försäljningspris för bil enl nedan?

- 1300mil, köpt ny av mig jan 2016, enda ägaren
- M-sportpaket och advantagepaket
- Estorilblåmetallic
- Steptronic automat
- 18-tums M-sport tillvalsfälgar
- Fina BMW vinterhjul (i princip nya)
- Rattvärme
- Hifi
- Utökat intrumentkluster
- Fällbara nackskydd bak
- Lackkonserverad från Vonne

Prisbilden verkar ganska skev på modellen - Bilpriser.se säger 207-215kkr privat - fast billigaste bil med motsvarande spec ligger oprutat på 240-250 hos handlare utan vinterhjul. Samtidigt är det ju bra leasingkampanjer på nya bilar...

Tror ni 219kkr är ett vettigt utgångspris?

Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Frågan är hur mycket vinterhjul och automat förändrar pris mot tex denna som säljs av aukt handlare.

Länk
Tack för svaret! Det är precis detta som gör modellen svårvärderad, det är väldigt stor prisskillnad mellan manuell och automat på de bilar till salu. Men vad säljs dem för när det väl kommer till kritan?
Nåväl, får väl prova att gå ut med ett pris och testa...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag tror tyvärr att många kommer välja nytt eller handlare om prisskillnaden är för liten. Min gissning är att 199' kommer ge ett helt annat resultat än 219'. Det är rätt meckigt att köpa så dyr bil av privatperson, ganska ovanligt att man har de pengarna kontant, och handlaren erbjuder finansiering på ett annat sätt. Jag känner iofs väl till MyMoney men det gör ju inte alla köpare.

Försöka är förstås det allra bästa. Du har ju lyckats få iväg dyra bilar tidigare.

-------
//Lövet
@Lövet: Vad är skillnaden mellan MyMoney och övriga låneinstitut, tex Wasa eller Santander? Hemsidan är ganska hopplös. Oavsett var man går in o läser står det bara "Kontakta oss så löser vi det".
Jag kanske har haft tur med mina försäljningar men jag har aldrig märkt att brist på finans varit flaskhalsen för en smidig affär. Men vi får se hur det går denna gång, återkommer med försäljningspris och hur det gått. Kanske testar med 209...
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Tycker 219 är ett rimligt pris med den utrustningen.. men det gäller ju att hitta en köpare som håller med :)
Martin85: MyMoney förutom finansiera bilen med den som säkerhet även lösa kreditspärrar och sköta ägarbytet - de har även en support som jag förstått är öppen under helger och kvällar. Har använt mig av dem en gång (som säljare) och hade köparen begripit vad som förväntades av honom skulle affären gått smidigt.

Har inte lagt ut bilen än - ev har jag en kompis som vill köpa den. Vore skönt att slippa annonsera den här gången.
Såld till en kompis - håller slutpriset hemligt men kan avslöja att den såldes i den lägre delen av Bilprisers intervall i mitt första inlägg.
Möjligt att det gått att klämma ut mer om den såldes via Blocket men jag tror det var en vettig affär för båda parter. Alltid svårt att sälja till kompisar men när nybilsgaranti ingår skall förhoppningsvis vänskapen fortgå :-)
Tack för infon! Vad blev milkostnaden inkl bränsle, värdeminskning, försäkring, skatt, reparationer, ränta?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Snabba smidiga affärer är värt pengar det också

-------
//Lövet
Ja en smidig affär är alltid svårt att sätta ett pris på. Men det var skönt att slippa Blocket denna gången. Nästa bil jag säljer privat kommer gå via förmedlare men det beror på helt andra faktorer :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.