|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte göra extra byte av motor olja. Tycker att oljebytes intervaler är alldeles för långa. Vad är oljemängd i 530d F10 och måste jag tar bort motorsydd ? Passar olja Mobil1 5-30 ? Olja som jag använder i min Audi. | |
|
6.5l Ja, för att komma åt filtret. Det är även en rund skiva som du behöver vrida och ta bort för att komma åt pluggen. Om oljan uppfyller BMW Lonlife/LL-04 så är den ok. |
|
| Tack jsn. | |
|
530dA där har du väl 3.0 6 cyl ?? Då ska det vara 8.3 liter. Samma block 530/535. Mvh Jonas B |
|
|
Det här kommer att spåra ur och TS kommer inte bli mer förvirrad nu. N57 ska ha 7.2 L det vill säga 525d(6cyl)-535d Brynet du tänker inte på E60/61 & cylindriga som tog 8,3? |
|
| jsn verkar ha rätt Länk | |
|
Nu blir jag lite förvirrad. Bilen är Lci 530d xdrive 258 hk . Tror ändå att jns har rätt. |
|
|
Ok, jag är med. edo34: glöm mitt inlägg. Helt rätt. Mvh Jonas B. |
|
|
Bytte precis på vår MB220cdi-12 där det är just 6.5 liter olja till en fyra, och nyss servat vår 520dA-16 där det är 5 liter olja. Van att byta på min gamla E60 som catch_me precis säger. Mvh Jonas B |
|
| Inga problem Jonas. | |
|
Står olika på olika ställen: Länk Länk Råkade även hitta det här om sänkt serviceintervall på bilar byggda 2014 och senare: Länk Only in the US? |
|
| Det måste ju bero på att visaa räknar med filter och vissa inte eller? Filtret suger ju åt sig en del ändå | |
|
Nu är oljan bytt. 6,5 L med filter och det finns oljesticka gömd under motorkåpa. |
|
|
Bra jobbat, Blev det Mobil 1 ? Kan någon som vet varför just 525d 3.0 vill ha 7.2L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.