|
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Hallå BMW-lovers! Har tänkt att till våren/sommaren, skaffa nya modellen av M6 Gran Coupe, som jag tycker är grymt läcker! Kollar regelbundet utbudet på Blocket, Mobile.de samt Autoscaut, och har följande fundering: Har kollat Transportstyrelsen för nåra Sv-sålda bilar och hittat motorer med 560, 575 samt 600HK. Har läst mig till att Competition Package ger en uppgradering från 560 till 575 HK, men varför är vissa bilar "stämplade" med 600 HK och några 575 HK, där båda har ovan nämnda CP? Har konstaterat att de bilar som har 600HK, har CP samt M-drivers Package! Är det kombinationen, att de har både CP och MDP som ger ytterligare 15 hästar, eller är det bara en "definieringsfråga" om det är 575 eller 600HK?. Eller är anledningen nån helt annan?? Har letat förgäves, för att finna svaret på detta!! HA DET! modolasse |
|
Första träffen på Google: "More power for the BMW M6: From July 2015, the Competition Package receives a power increase to 600 hp" Kan det stämma överens med dina iakttagelser? Dvs att M6 med ZCP ger 600hk efter Maj 2015 |
|
|
Hej, Tror du kan hitta svaret här? Länk |
|
Lasse Karlsson |
OK! då skulle man kunna kalla det för en "facelift" av Competitionpackagen! Tack för svaren! HA DET! modolasse |
|
Jag har en M6 GC CP -15 med 575 hk. Man kan uppgradera den via BMW till 600hk och det kostar ca 15K och då med fullständiga garantier. Själv väntar jag tills garantin har gått ut och mappar den då till 680 hk och 850 Nm:) Måste säga att jag är toknöjd med min. Ett riktigt Kinderegg. Superbekväm när man vill och riktigt busig när det ska gå undan. Men någon ersättare till min Huracan är det inte. |
|
| Jäklar, det var inga dåliga bilar du hade. Bara att gratulera :) | |
|
Tack, men jag har jobbat hårt för dem! |
|
| Vad var det som lockade dig med M6 GC? En årsmodell -15 är ju ändå senare i cykeln och med dylika värstingbilar kan jag kan tänka mig att de är som roligast när de är 1-2 år gamla in i produktcykeln. Vilka bilar valde du mellan? | |
|
Huracan <3 M6 GC <3<3<3 Bra smak där, ypperlig kombo! |
|
| Hade en Range Rover Sport -14 innan som var en föträfflig SUV. Men när Lambon ställs av för vintern saknde jag aktiv körning och kraften. Jag trodde att om jag köpte M6 istället skulle jag klara mig med en bil. Men när vären kommer tror jag inte stt jag klarar att sälja Huracanen. Ren och rå körglädje och ljudet från Capristosystemet är fantastskt. Valet gällande M6 var kombination prestanda, 4 säten, komfort och utseende. Hittar inget motsvarande tror jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.