|
|
|
|---|---|
|
Ska ersätta partikelfiltret med ersättningsrör för att få alla fördelar som man får då :) Min fundering är vad som händer med elektroniken innan man fått bilen mappad/optimerad för borttagen dpf ? Alltså kommer jag kunna köra med den som vanligt eller kommer den gå in i något safe-mode ? Ska även blocka egr men det tror jag inte elektroniken kommer märka eller ? //Anton | |
| x5 3,0d 235hk 2008 | |
| Optimera bilen först för borttagning av dpf, när programvaran är inlagd i bilen så byter du till ersättningsröret. Om du får en handenhet som du kan byta programvara själv så åker du först och byter till nya röret, sen innan du startar så lägger du i nya programvaran. Går självklart å köra utan att först mappa, vet bara inte vad som händer. Ta det säkra före det osäkra. | |
|
Men om jag har en bit att köra hem ifrån företaget som ska göra optimeringen så är det väl inte speciellt lyckat att har dpf kvar då den nya mappen kommer att stänga av funktionen som aktiverar regenereringen av dpf eller ? |
|
|
Fixade egr-blocken nu ikväll- fick ingen felkod - skönt :) Är det normalt med lite olja i insuget och i det elektroniska spjällhuset som sitter precis innan egr-ventilen ? Är det turbon som trycker ur sig lite? Har likadant på en skåpbil jag har men den har ju gått mkt längre.... |
|
| Kan meddela att det funkade utmärkt att ta bort dpf först. | |
| Vad använde du för firma för mjukvara och HW? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.