|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag undrar om det e någon som har varit ute för ett pip-ljud från motorn.när den står på tomgång låter det som på test bilden på tv ungefär BMW FREEK | |
| Precis som på min då, ett väldigt högfrekvent pip. Jag har felsökt mig till leda utan att finna orsaken till det. | |
|
jag har också sökt som en dåre men kan inte komma fram till var det kommer ifrån,jag tycker att det låter som om det kommer ifrån innsuget där vevhus ventilations slangen går in,låter det från samma ställe på din SL BMW FREEK |
|
Hello Nasty! |
Servo pump, vatten pump, ac pump ev. som du skriver vevhusvent. Kolla vakumslangen till bränsleklockan osv. Mvh/Henrik |
|
ska kolla det sen tack så länge BMW FREEK |
|
|
Verkar faktiskt komma från samma område på min! Jag har dock tömt någon burk startgas runt detta område men även runt övriga delar på insugssidan utan att märka någon skillnad. Det kanske är det inte ett ljud orsakat av sug utan av blås? Går din bil dåligt på något sätt, ojämn tomgång etc? |
|
|
har också provat med startgas men utan resultat.lite ojämt går den väll men inte så det stör. lite ojämt går väll alltid bmws sexor på tomgång vad jag har hört BMW FREEK |
|
|
På min var det oxå ett pip, visade sig vara insugningspackningen på ena cylindern. Men det kan även vara vattenpumpen som det var på min en annan gång! "Visst piper det ibland men på vägen är man ändå en kung" "It's furious to be fast!" |
|
|
magnat: Intressant, du menar insugningspackningen mellan insugningsrör och cyl. topp? bmwhouk: Njasii, BMW 6.orna ska gå silkeslent, det gjorde dom i varje fall när dom var nya, och gör dom inte det är det något som inte stämmer till hundra. Till saken hör att även min går lite ojämmt på tomgång (när den är varm) och jag tror att pipet kan vara orsaken. Pipet har jag inte vid kall motor. Om det är insugningspackningen som magnat säger då kan man förstå att tomgången blir lite ojämn, för då smyger det in tjuvluft. Men...då måsta jag prova med ännu mer startgas ;-)) |
|
|
ska ut å felsöka lite till nu jag får väll kolla upp insugningspackningen också. det låter ju inte helt omöjligt att det kan va den som spökar. sl:det låter ju bra att dom inte ska gå ojämt för det är ju inte så trevligt kan väll bara hoppas att jag hittar varifrå ljudet kommer och att den går lite jämnare när det är åtgärdat BMW FREEK |
|
|
jag provade att vända på tomgångs ventilen (den elektroniskt styrda) då slutade det att pipa och den fungerade precis som den skulle annars,den höll tomgången på rätt varvtal och sjusterade även upp tomgången när jag bromsade motorn. nu återstår bara att hitta varför iH det tjuter när den sitter åt rätt håll får se hur det går BMW FREEK |
|
|
"BMW:s vägar äro outgrundliga" pip hit o dit "It's furious to be fast!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.