AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.222

Kontakter till AC och Kylare E31 850i

Ro
123
Roken
BMW 850 Ci -93
BMW E60 M5 2006
Hej , är det någon vänlig själ som vet eller som kan kolla på sin 850 vilka kontakterna till AC och kylare är, ska det vara kontakten med 3 kablar till AC och kontakten med 1 kabel till kylaren?? Glömde att märka upp dom innan min motorrenovering så nu vet inte vart dom ska sitta.
Tycker att det bör vara den kontakten med 3 kablar till AC'n men är osäker.
Länk
Länk
Tacksam för svar.

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Kan du förtydliga frågan lite? Är det så att du alltså är rädd att du förväxlat kontaktstyckena eller? Alltså satt kylarens kontaktstycke på kompressorn och vice versa, eller?

Alexander
Ro
123
Roken
BMW 850 Ci -93
BMW E60 M5 2006
Precis Alexander.
Och är det ingen som kan ge något svar så får jag väl köra "try and error"

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
En dum fråga, ser kontaktstyckena likadana ut? För även om du skulle ha råkat montera fel kontaktstycke på t.ex. kompressorn så kommer du ju se att det är fel, eftersom du väl knappast har renoverat sladden till kompressorn? Så då borde det väl ändå inte vara något problem? Eller fattar jag fel?

Jag ska hälsa på min bil om en stund, kan fota av sladden till kylaren och skicka dig. Pm:a mig ditt mobilnummer,

Alexander
Ro
123
Roken
BMW 850 Ci -93
BMW E60 M5 2006
Tack Alexander, jag har Pm'at dej

ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Kontakten med tre kablar skall in I sidan på kylen, styr kondensorfläkten´s två hastigheter. om du har på tändningen och byglar mellan dessa så skall fläkten gå igång på hel eller halv fart och tvärt om.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Ok, Vad sa du... så kontakten som går in i kylaren går vidare till ac-kondensorn och styr den fläkten? Låter ju jobbigt, iofs har kondensor också tre sladdar, för jag har nyligen haft bort den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.