|
|
|
|---|---|
|
Är inne på att köpa en steg 3 bil jag hittat som Stertman Motorsport byggt här är speccen BMW 335i GIAC Stage 3 Custom tune Wagner Tuning Intercooler Wagner Tuning Downpipes Injen Intake LOBA LO470p Akrapovic Evolution System Titanium Quaife Rear Diff mm utmätt 400whp MEN nu har en ägare efter det bytt ut wagner downpipes till orginal downpipe med kattar. och kört 1500mil så Hur mycket skada har det gjort på turboaggregat och motor? Har pratat med Stertman Motorsport och han säger att de har blivit väldigt stort mottryck och värme som skadat motorn o turbos. och att jag skulle räkna med att få byta motor. åsikter? | |
|
Varför chansa? Köp en annan bil! -- fjalar |
|
| Idioti. Välj bort.. | |
|
Förstår inte riktigt varför du ens funderar över denna bil? Har du fått ett utlåtande om att det i värsta fall kan leda till ett motorbyte så skulle ja känna att den bilen är helt ointressant. Även om motorn skulle vara i fint skick och hålla ihop så skulle iaf inte jag orka ha de i bakhuvudet hela tiden. Som även nämns ovan, skippa den och välj någon annan. |
|
| Var väl mest att de var den första steg 3 bilen jag sett till salu. Alltså större turbos och 470hk seriöst byggd. Uppgraderad för 150000. Och hade de jag sökte. Men känns inte bra. Funderat på om man kan anlita nån att kolla skicket på turbos och motor. | |
|
Får vara ett riktigt bra erbjudande för att överväga i min bok. De turbona är dessutom gamla som gatan nu, utvecklingen har gått framåt i hästlängder. Med nuvarande utbud för uppgraderade snurror till N54 är det 600-700hp som standard för många, bl.a. den uppsättning jag kör. Vänta till våren så är utbudet på N54or större. |
|
| Oki får vänta. om nån år sugen på att sälja nåt intressant manuellt får dom gärna höra av sig. Denna kostade 200 tusen nu. | |
|
Jag lägger ut min till våren men det är 6 AT med alpinamjukvara för växellådan. Hoppas du hittar ett bra exemplar, rolig bil när det lirar :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.