AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.981

Bmw originalförsäkring specialregler

Pa
3
Patast
328i-13
Har precis köpt en 328i-13 och kollar runt lite på försäkringar,väldigt snabbt kom ett brev från Bmw-original (jämför gärna oss) Bilen är svensksåld jag är 53 år har haft körkort i 32 år samtliga behörigheter sedan jag var 20 kört yrkesmässigt i ett antal av dessa år. Erbjudandet från dem låg på drygt 22000!!!! jämfört med Folksam som ville ha knappt 10. Ringde dom och frågade, jo då är det så här att jag har begått 1!!!! trafikbrott under dessa år och haft en körkortsåterkallelse i X-antal månader då räknas jag som 18-åring hos dom vilket var det enda bolag som resonerade så. Vill också påpeka att det var inget olycksrelaterat i mitt fall. Så vad ni gör gasa inte för mycket om ni har Bmw-original!
BM
35
BMWH5
428iA M GC -15
Hartge H5 4,7 -96
120d -14
316i -94
2002Tii -71
Jo dom verkar ta alla chanser att skinna oss kunder.
Ville byta från hel till halvförsäkring på min gamla skorv.
Det skulle bli dyrare!!!
Om jag bara ville ha trafik, skulle den kosta 3 ggr så mycket som trafikdelen gjorde tidigare... Byte bolag direkt. Har även flyttat några andra försäkringar därifrån. Vilken kundvård!!
Pa
3
Patast
328i-13
Ja och jag kan påpeka att killen i deras kundtjänst nästan skämdes detta hade ju han varit med om tidigare med sina Bmw-kunder,men han kunde ju inte göra något åt deras policy,han var också fullt medveten om att dom var ganska ensamma om detta.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Trygg Hansa 1M= 6500/ år
Alpina = 4000/ år

BMW original hade jag oxå , men flyttade allt till TH och sparade många sköna tusingar på det.
Pa
3
Patast
328i-13
Provade T-H på nätet fick drygt 11/år. Vad charmade du dom med Skorpionen?
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Scorpionen blev helkund hos T-H. Det gör väldigt stor skillnad på priset.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det är väl helt enkelt så att det här är försäkringsbolagets sätt att vänligt men bestämt tacka nej till dig som kund. Svårare än så är det väl inte?

Det är inte det enda bolag som resonerar så här, Gjensidige har ett liknande resonemang. Där skall du ha "två skadefria år" för att få hyfsade premier och har du inte det så blir det högra premier. Har du bara innehaft ditt nuvarande körkort i 23 månader så har du alltså inte ""två skadefria år". Har du varit av med körkortet i två månader efter att först ha haft körkort i 34 år så börjar du liksom om på noll.

Exakt hur de andra räknar vet jag inte men jag skulle blir förvånad om det inte går att hitta fler exempel.

Försäkringsbolag är en affärsrörelse precis som allt annat, och ingen fri nyttighet.

Alexander
Lasse Karlsson
Patast!

Det är precis som Alexander K skriver! Försäkringsbolagen har sina interna regler o riktlinjer! Dom följer dessa slaviskt, och gör inga speciella undantag från ärende till ärende. Detta gör att premierna kan bli fullständigt horibla i vissa fall!!

Håller dock med om att det vore enklare och schysstare, att bara meddela att vi ej vill ha "dig" som kund, än att sätta en premie, som dom i alla fall vet att man kommer förkasta!!

Har varit med om precis samma sak!! Det är bara att bita i det sura äpplet, och leta vidare!

HA DET!!

modolasse
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Stämmer, jag blev helkund hos TH . Flyttade t.o.m. mitt företag till dom, och vips fick jag lite rabatt till.
Hade samma år blivit av med mitt körkort 2 månader, och det kunde de se.
De hade egentligen en högre premie då, men efter lite förhandlingar , tog han bort spärren med ett knapptryck.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Lasse Karlsson: Försäkringsbolaget måste ha väldigt goda skäl att vägra dig teckna försäkring, eller vägra dig låta förnya en försäkring. I princip måste du vara dömd för bedrägeri mot bolaget för att de skall kunna vägra dig teckna försäkring.

Däremot har de rätt att sätta vilken försäkringspremie de vill.

Alexander
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.