|
|
|
|---|---|
|
Funderar på bilbyte. 6-ser är jättefin men har snart rullat 10000 mil och man blir inte direkt vigare så undrar om det ska vara X5 eller Jeep Grand Cherokee, eller något annat. Läst att amerikanarna är missnöjda med jeepen årgång 2015, men tror de gnäller mest på V8 bensinarna då de nog inte kör CRD, har ni synpunkter. Angående BMW tänker jag 30d även om 40d är bättre. Hellre mycket utrustning än många hästkrafter. | |
|
Kan rekommendera en GT så slipper du klättra in i bilen. Man bara promenerar rakt in. /M Mina bilar: Länk |
|
| Det beror ju på hur kort du är. Jag är 188cm kliver rakt in i min X5. Min sambo som är 30cm kortare får däremot klättra. | |
|
Jag är 187 cm kort. Jag överdrev dessutom lite bara för att göra en poäng av att jag tycker att GT har en ovanligt bekväm instegshöjd. Länk /M Mina bilar: Länk |
|
|
Då kanske du har taxben. Du har rätt i att man ska prova. Just att slippa krypa in och ut ur bilen gör att jag troligtvis kommer köra SUV/SAV som daily driver för tid och evighet. |
|
|
Tackar för kommentarer. Jag är bara 1.78 m bara men på senare tid - i synnerhet nu på vintern med mycket kläder - är det lite lite obekvämt att kliva ner i och upp ur 640:n. Härlig bil annars. Tyvärr är jag inte så sugen på F07, och kanske tittar inte en X5 förare åt en Jeep Grand Cherokee ens, även om Jeep har ett lite annorlunda 4WD system som av många anses bättre. |
|
|
Om du kör mycket motorväg bör du testa ljudnivån på motorväg med båda bilarna och jämföra. |
|
|
Hej Amerikanskt är crap! Räcker så..;) |
|
| Tror inte det har så stor betydelse i just detta fallet. Byggs f.ö. inte X5 och de flesta X modellerna i Spartanburg SC, USA. 😎 | |
|
Jo de byggs där men det är ju ändå tysk ingenjörskonst :) |
|
|
Jag var inne på GC först. Tycker än idag att de är snyggare än X5an men läste sedan om hur mycket problem de haft med både GC och alla andra bilar i modellprogrammet, så det blev en X5 2016. Bara för det fick jag min beskärda del av problem med den också. Sen är GCn iskall på andrahandsmarknaden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.