|
|
|
|---|---|
|
Försöker sälja bilen då jag vill ha en vanlig kombi. Vad fasen e fel? Bilhandlare ska man inte prata om, snacka om låga inbytes priser. Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Bmw X3 35d 286hk ev byte Länk | |
|
Om ingen hör av sig och inbytespriserna känns superlåga - då är nog prisförväntningarna för höga tyvärr. Ganska ovanlig modell dessutom med få köpare samtidigt, då kan det ta tid. Tyvärr finns väl egentligen inte så mycket att göra förutom att slakta priset om du verkligen vill bli av med den. Annars behåller du den, vad är det du vinner med "vanlig" kombi som din X3 inte kan göra? ------- //Lövet |
|
| Vill inte har suv typen bara. Mer känsla i 5 å 3 serien | |
|
Du har ju den näst dyraste x3an med de milen på hela blocket.. även inkl bilfirmor. Det är faktiskt priset som säljer. Sen för att göra annonsen bättre. Ta bilder på den utomhus när det är bra väder, ser bra sunkigt och mörkt ut i den verkstan, svårt att få en bra bild av bilen. Du har även suddiga bilder samt felstavningar i annonsen. Skippa snacket om spolad växellåda osv det skrämmer bara bort okunnigt folk. Skriv bara nyservad, det räcker sen förklarar du i telefon eller face to face va som är gjort. Sen ändra rubriken till rätt beteckning X3 3.0SD Bara smågrejer som jag reagerar på, hoppas du får sålt den! :) |
|
|
Ja det står ju 35d på bilen. Gör det på 09na. Liknade bil ligger på 149 |
|
|
Bättre foton utomhus som gör bilen rättvisa. Skarpa bilder i solsken skapar ett helt annat första intryck. Stryk allt om extra arbete och skriv fullservad bara. Resten tar du på plats eller per telefon om du märker att köparen förstår vad du menar och inte istället blir misstänksam. Kör samma beteckning som BMW sålde bilen ny. Var det 3,5D så är det ok. **BMW-ägare i 36 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Att bilen är dyr och finns i Lysekil gör den helt ointressant för många. Förväntningarna på pris är oftast 20-40% för höga. Inte så konstigt när man själv inser hur dålig affär man gjort och får fram hur mycket förlusten blir. Min gt köpte jag för 340k år 2014. Försökte sälja på 265k i sept 2016. Sålde för 235k i okt 2016. Körde 5000mil. Så det är dyrt att äga en bil. |
|
|
Det är en 3.0sd, inget annat. VIN WBAPD71070WF59682 Type code PD71 Type X3 3.0SD (EUR) |
|
| 09 gick man över till att sätta 35d på dom. Tror du man har satt dit märket själv. Vet att det e samma bil. Men kolla modellguaiden här så ser du väl | |
| Med hög skatt, relativt dyr försäkring och höga mil är det väl bara priset man kan locka med? Känns spontant väldigt dyr när jag kollar annonsen även om jag inte är speciellt insatt i prisbilden. Krävs nog att man orkar vänta ut den som letar efter just den motorn och det är väl tyvärr få som gör det. Tålamod eller prisdumpning med andra ord. Det finns ju ingen brist på bättre begagnade suvar heller så det finns lite att konkurrera med. | |
|
Ny annnons ute va? Länk Nu såg jag inte föregående annons men även om det är utomhusbilder så är många bilder suddiga. Alla tänker inte så men vissa av oss tänker att har man inte bemödat sig med att ta skarpa bilder, då kanske man inte varit så noga med bilen heller. Det behöver absolut inte finnas någon koppling mellan detta men som köpare vill jag hitta en välskött pärla och en suddig bild förtar verkligen första intrycket, för mig! En köpare måste verkligen vilja ha just den motorn, en del vill det såklart men många är rädda för sexan, skatten och förbrukningen. Det går såklart inte att rättvist jämföra med en F25, men faktum är att man får en 2011 med samma mil för 25' mer. Som ser mer än 2 år nyare ut... men såklart då är en snikutrustad 20d. Ta skarpa bilder och vänta in rätt köpare, lite taskig tid att sälja bil just nu efter helgerna. Jag försökte sälja över sommaren och trots dumpning av pris hände inget. Jag tog bort annonsen några veckor och la ut igen i augusti med ett högre pris, helt plötsligt hade jag 3 st köpare... |
|
|
Att sälja en bil på Blocket privat är svårt. Att sälja en äldre uddabil med höga driftskostnader är ännu svårare - då måste man anstränga sig lite. Bilderna är fortfarande inte tillräckligt bra för att någon ska bli intresserad. Nästan varenda bild är oskarp. Om du inte har en bättre kamera själv (vilken android eller iphone telefon som helst kan ta bättre bilder än så här) så låna en av en kompis. De har säkert en att låna ut. Du måste få spekulanterna sugna redan framför datorn. Ingen åker och kollar på en bil under förutsättningarna att "den såg bedrövlig ut på bild men den är säkert fin i verkligheten". Framförallt inte en sån här typ av bild som inte tilltalar gemene man utan entusiaster. ------- //Lövet |
|
|
Annars är KVD ett alternativ, speciellt om man kanske inte har intresset/tiden o formulera en perfekt attraktiv annons som även jag upplever det krävs, för att kunna sälja nåt på blocket idag. Samt såklart lägst pris i landet... KVD tar iofs hutlöst betalt, speciellt för en bil med ett värde strax över 100, men som de erbjuder krita o garanti eller om det beror på det här onlinebudandet så blir priserna ofta ganska höga tycker jag. Ska själv prova dem nu på min A4. |
|
|
Precis. KVD är rätt duktiga på att få bra betalt eftersom deras tester gör att fler personer bli intresserade. Men de tar % på säljpriset, minst 6595kr max 15000kr så man måste ju få merpris mer än så för att det ska vara någon poäng. Man blir av med bilen under hela försäljningsperioden också vilket kan vara lite opraktiskt, inte helt ovanligt att bilen behöver auktioneras om en gång till om inte reservationspriset uppnås. ------- //Lövet |
|
|
Jag instämmer med övriga talare; annonsen är inte särskilt säljande och det är ju A och O när man säljer något. Några tips: 1. Tvätta och städa och torka av bilen ut och invändigt. Nu verkar den vara nytvättad och blöt och på motorhuven ser det ut som den är flammig i lacken (jaha, klarlacken har släppt tror en del då) 2. Fota bilen när det är halvmulet väder som du gjort nu, inte i strålande solsken som någon skrev. Hemligheten med en bra bild är att få ett jämnt ljusflöde över hela bilden nämligen och solsken gör att kontrasterna blir för skarpa. 2. Fota alla fyra sidor, förarmiljön och baksätet och helst bagageutrymmet och motorn också, så alla ser hur välvårdad och fin bilen är. 3. Ta gärna en introduktionsbild snett framifrån med framhjulen lite snedställda inåt, helst i bilens rätta miljö; en snödriva, en stenig skogsväg eller som tex denna bild som är Autopowers provkörningsreportage för BMW X3 då bilen står ute på en gräsmatta Länk 4. Sen förstår jag inte varför du envisas med att påstå att det är en 35d, enligt transportstyrelsen så är det en X3 3,0 SD. Vem som helst kan väl ha satt på en 35d märke före dig. Som BMW entusiast skulle jag bara ifrågasätta dig som ägare om du försöker sälja en bil till mig med felaktig beteckning. 5. Så här hade jag skrivit själva texten. "Mycket fin och välvårda BMW X3 säljes. Denna bil är utrustad med BMW:s välrenommerade treliters diesel-sexa med en effekt på 286 hkr. Bilen är välutrustad med bland annat läder, elstolar med minne, navigation, bluetooth, adaptiva kurvstrålkastare med xenon samt annat smått och gott. Sommar- och vinterdäck i bra skick, båda på aluminium-fälg. Välservad och nyservad. Denna bil med BMW:s gedigna premiumkänsla transporterar hela familjen bra och bekvämt, även med mycket packning och har låg förbrukning samt rejält med kraft när det behövs. Hel och ren och fin bil som ägs av BMW-entusiast. Använder Konsumentverkets standardavtal för köp av begagnad bil mellan privatpersoner. Ring Anders idag!" Så hade jag skrivit, så det tilltalar de flesta och inte bara de som vet vad BMW är, och det tilltalar även de som inte kan så mycket om bilar. Dessutom hade jag förberett mig på ett frågan varför du säljer bilen, eftersom du inte haft den så länge. "Den passar inte mina behov upptäckte jag bara" är ju ett bra och intetsägande svar. Lycka till. |
|
|
AlexanderK: "Denna bil med BMW:s gedigna premiumkänsla transporterar hela familjen bra och bekvämt bla bla bla" Vad är det för dravel.. När jag tittar på en bil vill jag inte läsa dålig prosa. Kort och koncist ska det vara, utrustning och skick helst i punktform. |
|
|
Jag såg först när jag lagt in bilden att den var lite suddig. Dock borde ju någon som e intresserad fråga om fler bilder. Sen å jämföra den med en nyare x3 2l diesel e som å jämföra k*kar och morötter |
|
|
Håller med Weiman om att ta bort all form av subjektivt pladder ur annonser. Det ger ingenting. Semperfi: Du måste skaffa eller låna en kamera som tar bättre bilder. Det underminerar hela annonsens möjligheter att attrahera. Och nej, intresserade kommer inte be om andra bilder, du får istället inga intresserade alls. ------- //Lövet |
|
| Fan mkn gamla galaxy tog fina kort. Har cat s60 nu. Den tar tydligen sämre. E ju bara skit väder varje dag med. | |
|
Andreas har helt rätt angående bildernas betydelse. Jag hade en bil som helt saknade intressenter. Lade ut annonsen här för feedback och fick tipset att kraftigt förbättra just bilderna. Gjorde så och det blev kö på bilen, som såldes utan en krona i prut. Bilen köps egentligen redan framför datorn, din annons lockar inte mig att åka och kolla. |
|
| Tycker annonsen är helt ok nu. Visst borde bilderna vara skarpa men man får en bättre uppfattning kring bilen nu än tidigare. Nu är det nog upp till priset/tiden när/om den blir såld. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.