AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.884

vilken original utrustning kan man eftermontera i en F30?

Då har jag valt bilen. Det blir min sjätte BMW, ännu en 3-serie men nu en 2015. Hittade en som har nästan allt jag önskad mig: dvs automat, läder, Navi professional, Utökad Bluetooth, tempomat med bromsfunktion plus mycket annat som jag bryr mig lite mindre om. Rätt färg också - har alltid velat ha pärlvit BMW :-) Så jag är nöjd. Men när man köper begagnad så får man sällan alla sina önskemål uppfyllda. Så jag undrar om man kan eftermontera utrustning.
Jag tittade på BMW's tyska hemsa (Kaspesky blockerar min tillgång till BMW.se !!!, var tvungen att ha det installerad även på min privata Mac om jag vill ha tillgång till jobbmail på den så jag får leva med censur av internet) och hittade detta för 344€:
Speed limit info: Länk
jag slog in VIN nummer och det verkar bra att installera på min F30. Men vad ligger priset på hos Svenska BMW handlare?

Dessutom undrar jag vad detta är: Länk det kan nog inte vara samma tillval som original HUD? av beskrivningen verkar det som att det inte går på BMW Navigation utan på nån Garmin software??
@falsterbo: nope, det är inte Kasperky virusskyd utan internet Policy enforcement som mitt företag kör enligt USA moralregler. Orkar inte argumentera om att undanta sidor längre.
Jaha, så HUD var inger att ha. Jag har faktiskt Garmin's egen grunka som jag brukar ha med mig när jag hyr bil på semestrarna. Kanske den dem gjorde ihop med BMW är bättre men den jag har är inget jag rekommenderar.
Men tillbaka till SPEED LIMIT INFO: vilken kostnad uppger den svenska sajten? Och är det nåt som endast BMW kan göra eller kan oberoende verstäder också ? Verkar vara mest software update ju...
Hur är det med spegel med varnare för bilar i döda vinkeln? Kan man eftermontera sånt? Verkar inte vara speciellt komplicerad funtion, jag antar att det rör sig om en sensor som liknar det som går till parkeringshjälpen samt en varningslampa, båda integrerade i sidospegeln. Finns det ersättningspeglar med denna funktion?

____
Heavily enforced speed limits kill people. Jeremy Clarkson- the prophet

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Bifogar en länk med en härlig DIY-instruktion för att eftermontera. :)

Länk

Radarsensorerna sitter baktill på bilen, så det är inte bara speglarna. Det ser inte ut att vara såå komplicerat, men frågan är om det är värt det?
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Absolut inte värt det när rätt inställda bakspeglar täcker upp för den funktionen.
Wiberg: tack!

____
Heavily enforced speed limits kill people. Jeremy Clarkson- the prophet

Vi
34
Viccehog
F31 320Dx M-19
Väcker denna gamla tråd!

Ska precis köpa en fabriksny F31 i princip fullutrustad, den saknar Speed limit info, hur gick det? Går att att koda in och vad kostar det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.