|
|
|
|---|---|
|
Har en kompis som har en e38 740 där backen inte går i. Känns som den ligger i neutral. Finns det några standardfel som orsakar detta? Nästa fråga, finns det i Stockholm någon bra automatlåde-meck? Jag har inte kollat eventuella felkoder ännu. Mvh Ola | |
|
När jag funderar på detta så är det väl formodligen det enda raka att försöka få tag på en beggad låda. Spiros på Danviksbil bör nog kunna byta för en vettig peng. Frågan är då om någon ligger och håller på en låda till ett bra pris;-) Jag får fram att det skall vara A5S 440Z - TE aka 5HP24 lådan. Mvh Ola |
|
|
Jag fick tips om att detta problem med backen är vanligt och oftast sitter i utbytbara delar i lådan. Valve-body eller liknande hette det. Vet någon något om detta eller vilken verkstad som kan tänkas ha koll på en sån reparation. Känns som det bör vara en transmissions-expert. Googlar men hittar inget bra i Stockholmstrakten. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej, Skall just ut med Vera (hund :) ), så det får bli kort. Sök här på AP om "plastkulor". Kände inte riktigt igen problemet i dina första inlägg, men kanske är det något sådant. Det finns i så fall t o m ett mektips! :) /Lennart |
|
|
Lenwib, det var den äldre lådan med det problemet. Hittade Automatlådor i Södertälje Länk Ska höra med dem imorgon. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Jag skulle också ha kollat med Lundbergs i Burträsk samt STM i Stenungsund. | |
| det sk. "plastkule" problemet? | |
| Skall inte finnas på dessa lådor, det var 5HP30 som hade problemet. | |
|
Hej. Detta är ett vanligt fel på a5s-440-lådor. Inte plastkule-problemet,utan det är ett par packningar inne vid någon axel som ger sig, lådan tappar tryck till ett lamellpaket och driver därmed inte. Här går att läsa mer: Länk Mvh Magnus |
|
|
Hittade en beg-låda nu. Spiros på Danviksbil monterar den till ett bra pris. Mvh Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.