|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Nu när vintern äntligen nått fram till oss i sthlm, så har jag märkt att när bilen står ute och jag ska iväg, så går det inte att stänga förardörren. Den studsar tillbaka liksom. Förstår inte riktigt vad problemet kan vara! När bilen stått och blivit varm, efter ca 25 minuter, då går dörren igen och går bra att låsa. Det är även Soft Close på bilen. I början vägrade bilen ens rulla, det låg en spärr om att "dörren är öppen, och därför kan du inte köra iväg", men nu har just den spärren gått bort. Är det nånting som ska smörjas eller har jag missat något? Tacksam för svar. BMW X5 3.0d 2007 ca 13.000 mil. | |
|
Hej Har haft exakt samma problem med min bil, bytte tom låskistan i hopp om att det var den som va dålig men icke. Lyckades till slut hitta felet, det är vajern nr 9 på denna bild som va boven i min Länk Smorde allt som gick att komma åt i dörren o den andra kabeln men var alltså denna som va felet. kommer inte åt den ifall man inte plockar bort låskistan har jag för mig! På min bil märkte jag att handtaget blev lite segt när det blev kallt, åkte inte in direkt. Tog bort denna kabeln o de va massa skit o sörja i den som gjorde att den gick segt. Gjorde rent o smorde upp den o så har den fungerat än så länge peppar peppar!! Lycka till |
|
|
Tack för svaret speedman. Mitt problem löste sig genom att smörja med "vapenolja och någon till olja, vapenoljan sprutade jag in i nyckelhålet tills det rann ut. Och så sprejade jag med någon smörjspray från Biltema på hela gummilisten förardörren. Det tog ett par dagar, sedan var det löst. Bor du i sthlm? tänkte ifall det kommer tillbaka nästa gång :D ifall man kanske kan ses , för jag är helt värdelös på mekande och bilar. Tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.