|
|
|
|---|---|
|
Skulle lägga två små börnisar och vad händer... 1:an 2:an och det liksom bara varvar, driver inte på något vidare... börja ana oro och kör till sidan då ser jag att den fina röken som ska komma från bakhjulen kommer ifrån bakre delen av motorn... hhhmmm... inte bra!!??? Vet någon var man kan få tag på förstärkt kopplings kit för orginal verkar inte hålla... // Tacksamm för svar M5 I LOVE Länk -=$¤CimmenpoweR¤$=- | |
|
Tjena! Kolla på Bildelsimporten, dom har förstärkt lamell och tryckplatta till våra bilar... MvH:Bula |
|
|
Tjena! Kolla med Bilodelsimporten. Dom har förstärkt lamell och tryckplatta till våra bilar... MvH:Bula |
|
|
Ringde bildelsimporten och visst har dom förstäkta grejjer men inget finns hemma och dom vet inte när dom kan få hem. Dessutom så tillverkas inte urtrampningslagret som behövs längre utan man fick köpa ett org. och lägga på lite så det blev lika långt som sport... hur seriöst låter det??? Finns det inte rediga grejjer så får det bli org. Vet nån vad BMW tar för att byta koppling?? M5 I LOVE Länk -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Det kostar 6000kr att byta på en M3:a ialla fall.. Så det lär väl inte vara billigare på en M5:a!? MvH:Bula |
|
|
6000.... mindre än jag hade väntat mig... Inte värt att köra in den till nån b-meck då?"?" M5 I LOVE Länk -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Finns det ingen annan bra firma??? M5 I LOVE Länk -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
www.motornord.se www.nfs.nu kolla med dessa också Mvh Patrik |
|
|
Kolla med Jarl´s Bilservice i Helsingborg. Eftersom Sten Jarl själv håller på med racing, så har han säkert koll på bra delar.(Kolla hans Z3 coupe´ racing!!! på deras hemsida. Ger upp till 1500 bhp!!) MVH/ |
|
|
Men jag förstår inte?? Är bilen orginal skall väll orginal kopplingen palla! ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Det du behöver sätta dit är en starkare tryckplatta med original lamell. F&S (Fichtel & Sachs) har kraftigare som passar rakt på. Användes bla på alpinas turbo bilar. Det enda problemet är vart du ska beställa den ifrån. Vet att bla bildelskedjan "Bilax" tar delar från reservdelar.se har själv kollat på deras CD-katalog och där finnes starkare tryckplatta med från F&S. Reservdelar.se kanske är snabbare än Bidelsimporten. /Kilander Racing |
|
|
Bytte koppling i min bil hos BMW för ett par hundra mil sedan. En orginalkopppling SKA hålla för mer än vad bilen kan prestera i orginalutförande. Koppling: Arbete: 1485:- Koppling: 2730:- Urtrampningslager: 380:- Förbrukningsmaterial: 45:- |
|
|
deejaywasp: jo, men det gjorde den inte. Den har gått 15000 och säker 12000 hårt i tyskland. Men jag vågar inte chansa på att orginal håller. Kör hällre med 200Nm tillgodo. Jag sover lite bättre på natten då! beamer: Är lite dyrare med 3,8 om man tittar på bildelsimporten men så mucket skiljer det inte. BMW kommer iallafall få göra jobbet. M5 I LOVE Länk Har du problem att få snurr på tillvaron? Använd turbo - mer fusk mindre njutning! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
| Vad jag har förstått så är det samma koppling till 3.6 och 3.8 nuförtiden...vilket oxå förklarar att min koppling inte känns trögt rejsig numera..går lätt som en plätt. | |
|
Har de sålt slut på 3.6:ans koppling då? Det är ju skandal, jag tänker inte sätta dit en koppling som är lättare att trampa ner än på en VW Polo, sån ska det inte vara på en M5, det är ju det som kännetecknar 3.6:an, den hårda kopplingen. Om så är fallet så är det inte den första delen som är slutsåld till M5 3.6, den nedre delen av fronten, grå (el svart) underdelen alltså, går inte att få tag på längre heller, förut fanns den som lös reservdel, nu måste man köpa en hel stötfångare istället, en 3.8 då förstås eftersom stötfångaren också är slutsåld till 3.6. Växelspaksknoppen med sidoplacerat M-emblem är också ett minne blott, nu gäller endast den nyare med mittplacerat "M". Nån som vet några fler slutsålda delar? //Sniffer |
|
|
Hörde med BMW kalmar nu och dom skulle ha 7000:- för att byta koppling! + ev. svänghjul för ytterligare 6500! F**n va dyrt det blev. Blir nog att lämmna åt nån som kan i kompiskretsen istället! M5 I LOVE Länk Har du problem att få snurr på tillvaron? Använd turbo - mer fusk mindre njutning! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
| Billigare att gasa än att koppla:) | |
|
Har du inte fixat till kopplingen än? Går det inte att köra med bmw:n alls? MvH:Bula |
|
|
Bula: Det går att köra med den om man inte pressar den... Men det lukatar lite lammeller så kopplingen ligger säkert lite emot. Svänghjulet har säket också fått sig en kyss och då kostar det 6500 till... då är vi uppe i 13500:-... :( Det skiljde 1000:- mellan bmw vimmerby och bmw kalmar. Kalmar va billigast med 7000 för kopplinsbytet. Axma skulle ochså ha 7000:-. Och då lämmnar jag hällre till bmw. Men det blir inte för ens till våren. ska ställa va den på tisdag eller onsdag. Har mailat firman jag köpte den av och undrat om dom vill vara med och betala för jag har bara kör 200 mil och inte belastat kopplingn enda gång. (förutom denna) M5 I LOVE Länk Har du problem att få snurr på tillvaron? Använd turbo - mer fusk mindre njutning! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.