|
|
|
|---|---|
|
Finns det något som vet vad man kan få för rabatt på en ny ny 991 Turbo S? Tar gärna emot kontakter via PM till bra Porschesäljare. | |
|
Fick 6% på en 991.2 4S vid förfrågan, relativt oförhandlat. Du får nog fler svar här Länk eller här Länk |
|
|
Tack för svar! Vill skicka mig ett PM med vilken återförsäljare det var? |
|
| Kan lika gärna skriva här, Gunnar på PC Göteborg. Han är pratglad så se till att ha gott om tid om du snackar med honom. Väldigt duktig på Porsche (enligt min uppfattning) | |
|
12% fick jag på en ny 991.2 c2 s (PC-center norr om Gävle :)) GBG gav inte lika bra rabatt, bäst i närområdet var Borås, även om det är samma ägare. Gunnar är duktig man får bra service men kanske inte gör bästa affären. Köpt 4st bilar hittills. |
|
|
Tack för bra info Slippy! Vad fick du i Borås? Antar att du köpte bilen i Gävle? Edit: Hittar inget PC i Gävle? Har du tele/mail till någon vettig säljare? |
|
|
Norr om Gävle, ville inte outa för mycket. Blev ingen bil till slut, då jag fick köplats på 991.2 GT3 så inväntar den. Från GBG, konstigt nog. |
|
| Skicka gärna ett PM :) | |
| Du har pm | |
|
Jag skulle rekommendera Ola på PC Malmö och/eller Edward på Smista. Har handlat av dem och de är proffsiga! Säljaren i GBG ovan har jag provat köpa bil av vid två tillfällen - duktig på underhållning men han har trots sina samtal aldrig skickat mig offerter som jag bett om. Dåligt! |
|
|
Har du köpt alla fyra porschar på samma PC norr om Gävle (Umeå)? För det låter helt extremt med 12 procent när de inte har några bilar att sälja. De flesta PC har redan sålt mer eller mindre slut på sportbilar för i år. Det var en annan i en tråd här som köpt fem bilar på PC Sthlm som fick sju procent på sin nya nioelva. Och får du någon rabatt på GT bilen. Av vad jag hört lämnar de ingen rabatt på dem. |
|
| Dm3, de kan väl inte sålt slut på alla sportbilar den 3 januari för resten av året? Porsche har väl inte så undermålig produktionskapacitet? | |
| De besked jag fått är att efterfrågan är så stor att i princip alla bilar är sålda. Efterfrågan verkar vara riktigt stor. | |
|
Grelle: Jag fick reda på av min säljare att varje PC planerar inför kommande år (i sept) hur många bilar de skall ta in vilket även omfattar nya modeller. Därefter bestämmer Porsche centralt tilldelningen för varje land. Porsche har ju en tendens att hellre bygga en bil för lite än tvärtom... Ett exempel - PC Malmö får in 7st 991.2 GTS och PC Stockholm 10st. De hade först begärt mer men fick inga fler. 12% på en sådan bil kräver en affärsrelation utöver det vanliga.. Jag tycker frågeställningen om rabatter är lika meningslös som den om försäkringar. Är Slippy en god kund med 4 affärer innanför västen ger det ett ett helt annat förhandlingsläge än om en annan stövlar in på ett PC och köper en sin första bil. En viss rabattsystem är ingen rättighet eller självklarhet, särskilt inte på en bil med liten tillgång och hög efterfrågan. |
|
| Aha, ni pratar modellår. Jag tänkte kalenderår och tänkte att det är inte möjligt att det säljer slut på 3 dagar... | |
| Nej, jag har inte köpt alla bilarna från samma PC center, en har varit privat. Dock har jag gjort lite service på PC GBG det är allt. Jag skickade ett mail att ville beställa en bil och bifogade specen och frågade vad jag fick för pris. Då fick 12%, hade 0 relation med säljaren eller PC centret(mailade i juli i år).@dm2 Att alla bilar är sålda tror jag inte på, du kanske ska byta säljare eller center, kanske är en bra strategi för att slippa ge dig någon rabatt :). | |
| Har inte fått något pris eller rabatt fastställt på GT3:an, det är lite spännande :) | |
|
Det finns väl bara ett PC norr om Gävle? :-) Attans, om det är så frikostiga med rabatter kanske jag skulle haft med dem i förhandlingsrundan på GTSen. Men det får bli nästa gång :-) OT: Vet du när priserna blir fastställda på nya GT3:an? |
|
| Tack för info. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.