AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.082

Länkarms byte Bmw e39

Bu
11
Bumme_
528i -98
Fick detta på besiktningen, Spindelled (5.3.4) Båda Sidor Främre Glapp.
Frågan är då vilka länkarmar ska jag byta? Såg det fanns att köpa länkarm vänster nedre framaxel och länkarm vänster upptill. Mvh Björn
N
724
N
E39 530i M Touring 2002
E39 525i Touring 2002
E36 316i Coupé 1995
Känner igen det där, BMW och besiktningen har inte samma språk. Råkade ut för samma på min gamla E39, tog då in på verkstad för att kolla säkert vilken del som var rätt, sedan fick verkstaden besikta åt mig för att undvika att de bytt fel del. Ansvarsdelegering... :P

Idag hade jag nog gjort som du och frågat här, men jag överlåter till någon annan mer kunnig att svara.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Byt precis allt på en gång är mitt tips. Köp ett komplett, billigt framvagnskit från t ex Claus Autoparts. Kostar mindre än 2 lösa delar på BMW eller Mekonomen. Räkna med att de håller ca 3-4000 mil, men å andra sidan blir bilen som ny och nästa gång det är dags är det lätt att få bort de gamla eftersom de inte hinner rosta fast lika hårt.
Bu
11
Bumme_
528i -98
Var inte så sugen på att byta alla delar fram då jag redan bytt dämpare,fjädrar och krängningshämmmare stag.

Ro
18
RobinEriksson
E30 Turbo-88
E39 525M Touring-03
Länk

Måste ju vara nr 4 på bilden som är den främre som du ska ha. Tittar du på bilden så monteras den då uppifrån i spindeln, därför den ibland beskrivs som övre? Medan den bakre monteras på undersidan av spindeln.
Jag bytte ut alla länkarmar å stag i framvagnen förra året, fick också nedslag på besiktningen.
Jag beställde grejerna från autopartsmarket.eu har handlat väldigt mycket där. Köpte märket dephi som jag känner igen från lokala reservdelsfirman och är bra grejer men kostar en tredjedel på nätet istället.
Mvh Robin

Bu
11
Bumme_
528i -98
Borde vara som du säger Robin, men räcker det med att köpa del nr4 eller måste jag köpa något mera?
Ro
18
RobinEriksson
E30 Turbo-88
E39 525M Touring-03
Bussning nr 5 behövs också. Brukar oftast gå att köpa del 4 och 5 separat eller komplett. På min förra e39 bytte jag jag bara del nr5 men på min nuvarande bytte jag allting, då jag räknar med att ha den flera år.

/Robin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.