|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte att jag har en spricka tvärs över glaset som sitter framför instrumenten. Ringde BMW och frågade vad ett nytt glas kostar och fick veta att man måste byta hela delen som glaset sitter i, 12000 kr + arbete! Någon som känner till om det finns någon som kan lösa problemet till en rimligare kostnad? Bilen är en BMW X6 (E71) 2013. | |
|
Är det en repa kan det ju poleras. Glaset är inte en egen reservdel utan integrerad med instrumenthuset. Hur har skadan uppstått? Kanske en drulleförsäkring kan hjälpa? /M Mina bilar: Länk |
|
| Undra om det finns någon som säljer motsvarande glas (tyska ebay) eller som utför reparationer av dem? Att köpa nytt mätarhus för ett sprucket glas känns fel, men jag förstår BMW:s egoistiska skäl till att de gör så. | |
|
Hej, samma problem med min x6 E71 från 2010. Fick samma svar från BMW och sedan tillkommer kostnad för kloning också. Googlade på nätet med samma serienr och fick träff på e-bay Var riktig snyggt hela paketet så jag bytte rakt av, men det gick inget vidare. km visningen ligger i styrlådan och andra parameter i instrumentet. Så jag fick en amssa felsignaler. Det slutade med att jag plockade bort plexiglaset och bytte mot det trasiga. Tog 15min och resten slängde jag. Pris 1500:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.