|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ganska nyss köpt en BMW 520 lci - 08 Finns det nått sätt att få bilen att starta stereon på aux istället för radion när man startar den? Jag lyssnar aldrig på radion (alltid via telefonen), men ändå så varenda gång jag startar bilen så är den tillbaka på radio. Jag har nyss köpt inpa och en uppsättning kablar, men har inte riktigt kolla på hur dom fungerar än. (ska läsa på mig på internet innan jag börjar pillra, då mycket kan gå åt skogen) | |
|
Ingen som har någon aning? Har sökt på google men inte hittat någonting. BMW mach frei!! Wenn sie arbeiten |
|
|
Hej! Dåligt svar men, på min bil startar stereon på det jag hade den på sist. Använder du samma nyckel vid varje start? Tänkte mest på om något är programmerat för nycklarna vid något tillfälle. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Jag använder samma nyckel hela tiden. Det kan hända att nyckeln är programmerad att starta på radion. Har dock ingen aning om hur man programmerar om det. BMW mach frei!! Wenn sie arbeiten |
|
|
Undrar om det har med årsmodellen att göra. Vill minnas att min startar på radion även om jag hade aux in senast. Ska försöka komma ihåg att testa ikväll. Jag har en -08, lci. Sämsta radion/högtalarpaketet |
|
|
Det skulle vara snällt. Jag frågade bmw-verkstaden i stan, men de visste inte om det gick. Men enligt dom går det inte få en ljud-bekräftelse när man låser och låser upp bilen heller på en e53 (hade det på min efter att jag kodat den) BMW mach frei!! Wenn sie arbeiten |
|
| Min 2010 e61 startar också alltid på radion. Men om man hade haft komfortstolar med minnen kopplat till dem olika nycklarna så kanske även ljudkällan sparats med? Vet att jag och sambon hade olika ljudinställningar beroende på vems nyckel som satt i i e81an som vi hade med stolar med minne i. | |
|
Tyvärr så har jag inte stolar med mina i bilen... BMW mach frei!! Wenn sie arbeiten |
|
|
Min -08 kommer ihåg om man väljer AUX. Dubbelkollade när jag åkte hem ikväll. Men jag har S459A elektronisk sätesinsättning med minne så det det kanske är så att den inställningen sparas på nyckeln. Jag får väldigt lågt ljud när jag kör en Nexus 6P på aux-ingången vid baksätena och får skruva några varv på volymen innan det hörs. Den volyminställningen verkar inte heller sparas utan jag får göra den varje gång. Någon annan som också har det problemet? |
|
|
Jag testade först med cd'n, och den kommer ihåg att jag hade cd sist. Men, då hade jag inte haft bilen avstängd särskilt länge. Glömde tyvärr bort mig när jag skulle testa aux, så jag kan inte svara på om det fungerade. Ang volymen, jag har också dålig volym på aux-ingången. Enligt "internet" sitter det ett litet motstånd på den ingång. Antagligen för att skydda stereon eller nåt. Detta gör att ljudet blir lägre. Finns DIY på hur man tar bort det. |
|
|
Alien, har du möjlighet får du gärna kolla det typ imorgon. BMW mach frei!! Wenn sie arbeiten |
|
|
Jag har kollat nu, och det verkar som att det är någon kodning i nycklarna till radion. När jag startar bilen så är det vissa radiostationer som är sparade, och när frun startar bilen med hennes nyckel så är det andra radiostationer som är sparade. Dock som sagt tidigare, så startar den alltid på radion. Problemet är att när jag lyssnat via aux, så behöver jag vrida upp volymen för att höra någonting, så om jag glömmer att vrida ner ljudet innan jag stänger av bilen så får jag en hjärtattack när jag startar den igen (bilen kommer ihåg vilken volym jag hade innan jag stängde av den, men inte vilken källa) Är det någon här som har någon erfarenhet eller info om hur jag ska gå tillväga? BMW mach frei!! Wenn sie arbeiten |
|
|
Radiostationerna ligger kodade i nycklarna. Om jag kör med iphone och har högsta volym inställd på telefonen är volymen i samma nivå som med radiostationerna. |
|
|
Aha, så det är "bara" radiostationerna som går att koda? Jag har avsevärt mycket lägre volym när jag kör via aux (jag har självklart högsta volym på telefonen) BMW mach frei!! Wenn sie arbeiten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.