AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
880

Spec 520d touring xdrive

Tjena

Kommer skaffa ny Tjänstebil
och gjort denna spec :-)

F11 520d xDrive Automat

Komfortpaket
Navigationspaket
Loungepaket
Dragkrok
Sportpaket
Kromade rails
M-ratt
Larm
Svart
Läder Chinnamo
Vinterpaketet
Vinterdäck

Pris 445 000

men är lite fundersam om Lädret är med Svart lack, tycker ser snyggt och är det något som
är missat
Ps min första BMW

Tack på förhand
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Svankstöd?
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Utökat instrumentkluster
DanielB: Kostnad på Utökat instrumentkluster?

Joffa : Svankstöd? Nej

begräsnad limit har jag ju tyvärr :-)
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
1500:-
Tackar danielb

Beställd!!!!!!!

leverans i feb
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ganska lik spec som vår nybeställda, jag valde till sportautomaten för 1500 kr för att spaken är snyggare och att jag emellanåt använder paddlar för nedväxling (motorbroms). Har också valt svart lack men med Oyster-läder, hade liknande färgkombo på en tidigare bil och tycker det är väldigt fint. Gillar dock också Cinnamon-lädret, men tycker personligen det går bättre ihop med t.ex. vit lack.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
På 520 går det tyvärr inte att få den snyggare spaken.
Som sagt min första BMW, tidigare tjänstebil var XC70 som funkat bra men går inte jämföra med BMW

BMW känns mer gedigen , hoppas verkligen mycket på detta byte :-)

/T

Go
295
GoC
MB GLC 220d
På 520xd får du bara paddlar på ratten för 3500 kr (listpriset)
Inte snyggare spaken eller den mer alerta växellådan (programvaran) som dom kallar sportautomat.
Går lika fint att växla ned med spaken som med paddlarna om man nu vill det.
Däremot så tycker jag det utökade instrumentklustret faktiskt kan vara värt det ganska humana påslaget 1500kr, men det borde varit standard på en premiumbil å inte ytterligare ett prishöjande val.
Fick med instrumentklustret

idag när jag nu beställde .tyckte han kunde trycka in det med bil för 450k

nyår och allt :-)
Klokt val med vinterpaket, ett måste!
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jaså, tråkigt på spaken. Då var det bara paddlar, det var inte lika viktigt. Visst kan man växla med spaken också, men jag tycker det är enklare att trycka på paddeln när man bara vill göra enstaka växling. Men visst, då köper jag att det inte är särskilt viktigt tillval.
Go
295
GoC
MB GLC 220d
ZF lådan är onekligen en av dom bästa som går att få. Det mesta går faktiskt att styra med gas och broms. Adaptiviteten i lådan är bra. Anpassar sig efter hur snabbt du rör gasen, aktiv körning å lådan lör det. Snabb gaskick före omkörning, nedväxlingar. Nedförsbacke, liten bromskick, å den växlar ner å mororbromsar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.