|
|
|
|---|---|
| Har 118d M Sport paket från 2015. Nedan regskylten har jag nån svart färg eller plastmojäng som spruckit lite. Kan man lägga in bild här så kan jag visa (kan man lägga in bilder?). Är detta mohända nån hel platsgrej som man kan köpa och byta eller är det nån plastig färg? | |
| Lägg upp bilden på nån bilddelarsida och länka sedan till den i en post här så får vi se. | |
| Och hur gör man då om man skall göra så att den visas här? | |
| Ladda upp den på t ex forumbilder.se och länka. | |
|
Spectre, du kopierar webbadressen in i ett inlägg så kommer forumet automatiskt göra om det till en tag [LÄNK]. Här har jag bara klistrat in webaddressen till forumbilder, Länk |
|
|
Ok. Här är bilder på bilens häck. Länk Länk På bil2 ser var det är nånstans på bilen, dvs nedanför bakre reg-skylt. På bil1 ser man mer själva sprickan eller vad man skall kalla det. Nån som har koll på om detta är lackerat eller nån plastfilm eller dylikt som är ditsatt? |
|
| Original är det i alla fall inte! På en F20 med M-sport är hela nedre delen av aktern svart/mörkgrå. Ser ut som någon sopa har folierat eller (hemska tanke) lackerat den i bilens färg. Har du tur går det att få loss eländet. | |
|
Den där "diffusorn" är ju inte standard. Men jag ser inte sprickan, men färgkladdet (det vita) är det som fångar mig, samt att finishen ser väldigt risig ut, se där de vita möter "diffusorn". Är det färgkladdet som är ditt problem? Om inte, var sitter sprickan? |
|
| Det kanske inte ser så himla fint ut på bilderna men jag tycker den är grym i verkligheten. Den svarta plastdelen har spruckit eller färg har släppt. Frågan är var plastdelen kommer ifrån. Tidigare ägare som köpte bilen ny arbetar på Förenade Bil (detta är gjort på Förenade Bil) så det bör ju vara en BMW-del alternativt från nån hyfsad stylingfirma. | |
|
Jag visste inte tidigare vad foliering var för något och det var egentligen det jag inte förstod vad det var (det svarta på bilderna). Resterande del är lackerad i bilens färg. Folieringen har alltså släppt och släpper mer och mer vid varje tvättning. Hur får man bort sådan enklast? Är det bara till att dra bort det eller bör man värma med hårfön eller nåt? Skall man ha den svart bör det väl vara bättre att lackera än att foliera? Själva diffusern borde väl vara enkel att ta bort om man ska lackera? Hur sitter den fast? |
|
| Svårt att se på bilderna vad din bil har för stötfångare. Den verkar lite modifierad dels det vita runt registreringsskylten men även att den har dubbla avgasrör, det har normalt inte en 118. Kan du inte lägga upp en bild som inte är tagen så nära? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.