|
|
|
|---|---|
|
Efter ha gått från att vilja beställa en 5 serie till att nästan ta en m240xi landa det på en 340xim istället. Blev denna pärla. www.bmw.se/myconfig/m3f9i9n5 Känns bra i efterhand och papperna är påskrivna. Dock har jag redan börjat snegla in på BMW Performance kit som verkar vanligt i USA till dessa och ger annat avgas och fler hästar, hittade inget sådant i utrustningslistan i Sverige. Någon som vet mer om detta och priserna ligger på? Är det värt att installera? | |
| Kanske inte vad du vill höra men jag hade funderat en extra gång på nav pro, även om du kanske känner att du inte behöver det så kommer din 340i troligtvis kännas kall den dagen du ska sälja den då majoriteten av 335/340 har nav pro. | |
|
Okej jag frågade faktiskt detta igår. Min återförsäljare sa att inbytespriset påverkas inte på 3 serie utan nav. Dock gör det 8 tusen på en 5 serie. Tror inte dom flesta f30 har m-paket heller. Jag vill ha en mer kör och förarorienterad vardags bil. Känn spontant som nav är en färskvara i bilar.. 3 år senare har mobilerna bättre lösningar. |
|
|
Går det att ändra ordrar enkelt i efterhand? www.bmw.se/myconfig/r6b8j8y6 |
|
|
Det är mycket en fråga om skärmen, med navi känns det som man kan vänta sig av en 340i, utan så känns det lite mer 318d för 7,5 pbb. Däremot är ju skärmen stöldbegärlig... Länken fungerar inte för mig, skulle du vilja lista lite vilka val du gjort? Gällande just 340i så har nog majoriteten av dem M-sport, att sedan de billigare F30 inte har det i samma utsträckningen är en annan sak. Hur som helst tycker jag F30 är en underbar bil och turbosexan är ju en pärla! En bil du kommer ha väldigt roligt med! |
|
|
Härligt med en 340i, grattis! Jag håller med om DD88 om navigationen, det är ovanligt att bilar med största motorn inte utrutstats med navigation. Men du ska såklart ha en bil som du själv är nöjd med. Mitt tips på ett betydligt billigare tillägg än navigation är rattvärme, det kommer du inte ångra! |
|
|
Hej Tror ni har en poäng om själva skärmen, jag kommer titta på den dagligen också. Ursäkta länken inte funka. Denna ska fungera: www.bmw.se/myconfig/a9b3o9l1 Kontaktade återförsäljaren var inga problem att ändra. |
|
|
Snygg färg! :) Du ska inte ha parkeringsvarnare fram också? Tyg/alcantara-interiören som ingår i M-sport gillar jag skarpt och ser att du inte valt läder, vilket jag tycker är ett vettigt val. Jag hade nog specat en väldigt liknande bil som din om jag skulle köpt en 340i idag, men eftersom jag inte är en automat- eller x-drive-man så hade jag haft lite pengar över och då lagt till pdc fram, H&K, dragkrok och sedan varit nöjd. Hur bra rabatt är de villiga att ge nu? |
|
|
Jag bor på landet, behöver x-drive på vintern. Automaten är ett måste säger återförsäljaren för att bilen ska kunna säljas.. Antagligen lättare på högre prestanda modeller med manuell, men haft flera försäljare som nämnt detta. Tycker H&K låter konstgjort av någon konstig anledning. Aldrig fastnat för ljudbilden. Man får kämpa om man ska hamna runt 11,5% idag som företagare. 8,5% verkar vara max som privatare. |
|
| Real time traffic information. Är det värt? Verkar redan finnas traffic information som standard, fast inte i realtid. Kanske bättre ta handvärmare på vintern? | |
| Värt att nämna är att detta är med största sannolikhet min sista fosila bil jag köper, tänkte njuta så mycket det går av 6:ans sång innan vi blir "tvingade" av myndigheter att gå ver.. Frågan är vad jag ska sätta för restvärde om 3 år, kanske lika bra köpa loss helt? Vad tror ni hinner vi ställa om till el om 3 år och vad är dessa bilar värda 2020? | |
|
Titta på BMW:s nya 5-series motoralternativ, inte mycket som tyder på en jätteomställning där inom 3 år direkt... Jag räknar med 60% restvärde av nettopriset efter 3 år i min kalkyl, men vill du vara mer försiktig så kan du väl sätta 50%. Försäljaren tittar nog vad den säljer lättast och till högst pris, vilket säkert är en automat. Men om bilen säljs 20´billigare 3 år senare så har ju ändå inte automaten varit lönsam, om man inte ville ha en automat. Jag köpte fabriksny bil för utbudet av manuellt växlade 335i F30 och M235i var för skralt, så jag tror nog manuellt växlad bil går att sälja, för när jag var köpare gick det knappt att finna. |
|
|
Jag älskar också manuell, har det på entusiast bilen, men jag måste säga att BMW:s nya automatare är fruktansvärt bra och jag kan inte själv växla lika fort. Som företagsbil är det rätt skönt att bara hoppa in när man är stressad i tjänst också. Min gammla 523:ia får efter 18 års trogen tjänst gå över till farsan som vill försöka köra slut på bilen, känns överlag som den bilen kommer hålla minst 10 år till. |
|
|
Du behöver nog inte oroa dig över elbilar kontra begagnatpris. Såklart kommer det hända mycket på 3 år men troligtvis så har ju de elbilar som verkar börja säljas från 2019/2020 samma prisbild eller kanske till och med dyrare än de konventionella bilar som säljs nu. Så om man är intresserad av en 3 år gammal begagnad bil om 3 år så får man hålla till godo med de som säljs idag och det är ju mestadels konventionella. Det som skulle kunna påverka är ju om skatterna på bilarna som säljs idag höjs radikalt men det känns väl rätt osannolikt viktat mot en bil i den prisklassen. |
|
|
Ang M Performance and Sound Kit som du nämner. Priset på detta ligger på lite över 30.000. Jag eftermonterade detta på min 340 och jag ÄLSKAR avgasljudet. Sen kan jag tycka att det är dyrt, men jag valde att ta detta pga nybilsgarantin. Annars hade jag nog köpt en JB4 och en kattlös downpipe. |
|
|
Sitter själv och velar mellan 340ix touring eller nya 5serien, känns tråkigt att gå på 3serie spåret den börjar ju bli "gammal" men å andra sidan så är touring+ stor motor ett krav och dom verkar dröja lite extra enligt min ÅF. Går jag på samma spår som dig med 340 är det tänkt något sånt här : www.bmw.se/myconfig/u2c7s8o2 |
|
|
Hej Ser nice ut. Frågan är vad du vill ha ut ur bilen? en F30/F31 är lika stor som en 2-3 generation gammal 5 serie. E39 som jag har älskat i över 15 år och fortsätter köra, bilen påminner storleksmässigt mycket om den. Farsan har en 535d xdrive och vill gå ner till F30 för bilen har blivit för stor för honom. Komfort och lyx eller körglädje? f10/g30 har blivit rena landsväg lok enligt mig, det är inte lika kul att köra med dom på kurviga vägar som e39:an var. Är du verkligen säker du inte ska ha adaptivt chassi på din f31? Chris harris, joe achilles alla säger om du inte har råd med något ska man bara kryssa i det. x-drive har samma chassi som vanliga bilar även i M-sport utförande, bara adaptiv som ändrar chassit. |
|
| Är inte GT:n en bättre touring än vad touring:en är? | |
|
Är mest ute efter en relativt snabb brukis med plats för hunden och några matkassar samtidigt + att jag är rätt less på att åka diesel efter drygt 18k mil. Lär inte lägga order fören i slutet av Februari ändå så ska helt klart undersöka adaptivt chassie lite mer har jag tur kanske det finns både med och utan att prova hos min ÅF. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.