|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Att de "bara" kräver 88,19 Eur beror väl på att de vill lägga sig på en sådan nivå att folk känner att de inte vill krångla utan tänker att "det är bäst att betala, det var ju inte så mycket ändå". |
|
Transocean |
Kollade hemsidan, där står det 60€ för telefon, samt 25€ avgifter plus 3.50€ för post...blir exakt 88.50€ Länk Står det Norbert Hering eller Kathrin Franke på brevet som du fick? |
|
Jo jag ser det nu också. Nej skrivelsen är undertecknad (dock ej med namnteckning, endast namnet skrivet) "Losch". Rätt patetiskt att skrivelsen är på svenska, börjar med "Bäste herr/bästa fru..." och sen avslutar med "Med vänliga hälsningar Losch". Ungefär som att böteskrav skulle vara undertecknat med Med vänliga hälsningar... Sen finns även ett svarsformulär med frågar A, B osv Information om personen, där man skall skriva i namn, adress, födelseort och datum, frågor om körkortet med nummer och utfärdat när, om mitt fordon XYZ är registrerat på mig, om vem som är innehavare av registreringsbeviset. Om jag var den ansvarige föraren vid trafikförseelsen, Om inte så vem var det, Om jag kommer erkänna trafikförseelsen, om inte så ange skälen till varför inte sen vill de ha undertecknande med ort datum och underskrift. Sen skall det returneras till Kreis Unna men till ett Postfach som då förstås inte finns på tidigare nämnda hemsida. /Anders |
|
|
Har du provat att kontakta Kreis Unna för att kontrollera om det är en äkta bot? Länk Att det står på svenska är troligtvis någon slags service som tyskarna börjat med. |
|
|
Det finns nån Frau Losch trots allt. Kolla deras hemsida under Ansprechspartner: Frau Losch Organisationseinheit: Straßenverkehr Sachgebiet: Bußgeldstelle und Verkehrssicherung Kreishaus Unna Friedrich-Ebert-Straße 17 59425 Unna Raum A.113 Fon 0 23 03 / 27-33 35 E-Mail fb36@kreis-unna.de Om brevet är falskt kanske dom vill åt din namnteckning för att spinna vidare med bedrägerier?? |
|
|
Ja Nils, jag skulle tro det sistnämnda. /Anders |
|
| Brevet jag fick såg ut precis som du beskriver. | |
Transocean |
Helt otroligt att kriminella tjänstemän från Kreis Unna håller på med såna här bedrägerier! Har du lyckats finna ut mottagaren med hjälp av IBAN? Länk |
|
Idag hämtade jag i postlådan ett kuvert från Transportstyrelsen daterat 7/3 att min bil skall vara "avregistrerad 28 december 2016".... Vad tusan är det som händer? /Anders |
|
|
Ja du..Verkar som du har nån ovän..=) Går ju såklart att få en bil avregad om man vet hur man ska gå till väga-Typ nåt fejkat skrotningsintyg eller nåt fejkat regbevis från annat land eller intyg från fraktfirma Etc etc Jag kan ju se orsak till att den är avregad Men inga detaljer-Men då måste du skriva regnr tyvärr.. Fordonstatus:AVREGISTRERAD (2017-01-27), UTFÖRT (=Exporterad) |
|
|
Någon som fört över din bils identitet på en likadan, och sålt den utomlands? Och på vägen passerat fartkameran? Något regbevis på vift? Kan du se när senaste är utfärdat? |
|
| Har du haft koll på brevlådan hela tiden, kan någon ha vittjat den på regbevis och skyltar? | |
| Men om nån beställlt skyltar så har det ju åxå debiterats 180:- i avgift för dessa, Borde ju gå att se hos Transportstyrelsen | |
|
Om vi är mindre konspiratoriska så kan någon ha råkat knappa in en bokstav eller siffra fel i ett regnr och det har slunkit igenom - men ändå trist att drabbas av besvär att rätta till något man inte själv ställt till med. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Bilen är på leasing så konstigt att inte finansbolaget, som ju äger bilen, inte har reagerat. Men igår kom som sagt bekräftelsen från Transportstyrelsen, daterad 7/3 men avregistreringen skall ha skett 28/12. Bilen ör för övrigt endast ca 5 mån gammal. Men annonsera aldrig en bil på Blocket med synligt reg nr! Ska ringa Transportstyrelsen strax. /Anders |
|
| avreg skett i tisdags för export. Vilket pucko på Transportstyrelsen handlade detta? De får listor från utl myndighet och nu är tydligen min bil reg i Tyskland. Det finns ligor som pysslar med detta. Ärendet ligger nu hos Transportstyrelsen. | |
|
Forts. Efter diverse samtal med Transportstyrelsen, lämnat bekräftelse på att bilen finns här, inga handlingar stulna, varken reg bevis eller skyltar, så kommer den att "ställas på" idag igen under dagen, eftersom allt är ett bedrägeri. Sannolikt så har man stulit identiteten från min bil och "satt på" en stulen bil i Tyskland som man på det viset fått inregistrerad. Antagligen har man tillverkat svenska skyltar med mitt reg nr och lämnat in samt något förfalskat bevis. Utredaren på Transportstyrelsen begär in dessa handlingar från tyska myndigheten. Det kan då ha varit så att den stulna bilen som kanske framförts i Tyskland med "mitt" reg nr har passerat den här kameran och utlöst det tidigare kravet jag refererat till ovan, men det är bara en teori. Vi har ingen riktig klarhet vad Kreiss-Unna verkligen är för något. Under mellantiden har min bil alltså varit oförsäkrad och inte fått framföras. Vilken tur att den (ännu inte) stals eller att jag var med i en olycka under denna tiden. Det är EU lagstiftning som gör detta möjligt. Jag frågade hur man kan avregistrera en nästan ny bil som dessutom står på ett svenskt finansbolag, men de är alltså skyldiga att göra det när de får de här "listorna" från Tyskland i detta fallet. Det förekommer en hel del sånt här och det är ligor som jobbar på detta sättet. Nu måste jag maila Kreis-Unna... Vilken j-a soppa!!! Men ändock - var rädd om era reg nr på Blocket annonser, även om utredaren på TS inte trodde att det egentligen kom därifrån. De kan ha stulit en bil, vet sedan att det finns många såna här i Sverige. Beställer listor från TS på årsmodellen, snor sen identiteten på en bil med samma färg och MY. /Anders |
|
| Fy f-n..Tungjobbat .. | |
| keep up updated - bra info om hur det kan gå till : ( | |
|
Jizzes vilken soppa. Tungjobbat är ordet. Sånt där har ju en förmåga att vara ett svart hål i tids-sluken. Bra att bli varse hur det kan gå. Inget för den lättstressade... Förstå hur lätt det är att övertyga en random köpare på ens annonserade bil när man ska förklara hur det kommer sig att bilen man säljer har varit exporterad, fast ändå inte... Hoppas du slipper ökad ägarbyteshistorik på bilen. Bra grävt! Tipsa journalistkåren modell Uppdrag granskning så kanske dom kan gräva fram ljusskygga aktörer i vårsolen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.