|
|
|
|---|---|
|
vet ni något om denna bil? är den över prissatt? 1500 låter fruktansvärt lite Länk | |
|
Eftersom en bekant har kikat lite på den generationens 650 så har jag även tittat lite på dem. De verkar ligga ute för 200+ och då är det ofta typ 07:or som gått mer än denna. Om den verkligen gått 1500 mil så är det nog inget överpris sett till vad övriga ligger ute för. Däremot så är ju modellen i princip osäljbar så det går säkert att få ner priset lite om man verkligen är intresserad. Det är väl också läge att verkligen kolla upp milen, som du säger är ju 1500 mil på nästan 8 är väldigt lite. Men det finns ju de som kör väldigt lite med sina bilar. |
|
|
Bilen är besiktigad flera gånger och ägd av samma person under lång tid så miltalet stämmer antagligen. Kan vara välbeställd ägare som bara använt den på sommaren. Finns trots allt ett gäng sådana i Sverige, även en del utlandsboende har bilar stående i Sverige som bara används periodsvis (Londonsvenskar i banksvängen inte minst). ------- //Lövet |
|
|
Hej. Utifrån bilderna så vill jag nog påstå att ngt direkt överpris är det inte. Bilen är ju i mint condition, se bara på sätena, verkar vara en kvinna som ägt den innan, inget tecken på slitage. Jag har själv haft en E63:a -09:a som var i samma skick som denna, den bilen hann bilfirman inte ens annonsera ut innan den såldes. Verkar vara ett bra köp dock kan man säkert förhandla om priset. Vad gällde min E63:a så hade en läkarhustru haft denna som sin leksak. Bilen, just denna, är ju ingen dussinvara utan en perfekt bil för den som söker en E63:a i väldigt bra skick och det är ingen dålig bil. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Svårt att värdera genuina lågmilare i nyskick. Kostar som en ny 118i med ett par paket. För mig är valet lätt vad jag skulle köpa. Kanske någon avstår pga att navigator saknas. **BMW-ägare i 36 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Borta nu, så då var priset korrekt för någon. **BMW-ägare i 36 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
"Däremot så är ju modellen i princip osäljbar" hahahahaha..................Nimgaard:( EB |
|
|
Det skulle jag nog säga. Om den är såld så gick det snabbt denna gången, antagligen var det skicket som avgjorde kan jag tänka mig. Kika gärna på blocket så ligger många 650 kvar väldigt länge. Anledningen är troligtvis att det är en stor och dyr leksaksbil. Jag älskar min egen, men jag har inga illusioner om att det går att bli av med den fort om jag vill ha bra betalt för den. Köpte min i Tyskland förra året och det ligger fortfarande bilar kvar där sen dess. Det ligger ganska många på blocket som inte säljs. Osäljbar kanske var lite hårt, men det är väl knappast en lättsåld bil? |
|
|
Självklart inte. Det handlar mycket om tillfälligheter. Just nu kanske det fanns en pensionerad tandläkare som återkom från Florida och ville ha en fin 650 direkt? Efter honom kanske det dröjer 12 månader tills nästa gång. (Lite skämtsamt förstås men ni förstår nog poängen. De finns inte många köpare samtidigt till dessa bilar.) ------- //Lövet |
|
|
Man behöver kanske inte var hemvändare och tandläkare för att gilla E63 modellen. Vill påstå att den är nog den roligaste bilen jag haft. Vid ett tillfälle blev jag omkörd av en Porsche följd av två Ferrari på 73:an efter Suhl i Tysklande. Hängde på, efter ett tag gick de tre över i mittfilen, de verkade inte vilja ha sällskap längre. En härlig bil, skäl till byte till F06 var utrymme där bak, skönare vid lägre färder. God fortsättning Ni alla körglada. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Precis tommysbmw, men inte sitter väl du i baksätet?;) Jag gillar min e64 skarpt och jag är en vanlig arbetargrabb:) EB |
|
|
Nu handlar det väl inte direkt om att bara gilla modellen. I så fall har jag svårt att se att det överhuvudtaget skulle vara några av dem kvar på blocket. Det finns nog många som skulle vilja ha en 6-serie, både gamla och nya modellen. Men det är en dyr och opraktisk bil.Att den dessutom är rätt stor gör ju sitt till också. Är det bara en sportigare bil man är ute efter så finns det ju rätt många alternativ som är åtminstone betydligt billigare. Lite nyfiken dock på hur man sitter bak i en F06:a. F13 kan man inte ens ha folk bakom sig i vilket i sig är rätt fascinerande i en nästan 5 meter lång bil... |
|
|
Nimgaard och Pula, ja man sitter bra baksätet på F06:an eller Gran Coupe om man nu väljer säga så. I E63 satt man om man fick plats, dvs inte var fullvuxen. Vad kan säga mer om baksätet i E63:an så var att det var en nödlösning om man var tvungen att ha besök där bak. Däremot i F06 så får man plats, bilen är gjord för att transportera folk där bak, du äger baksätet eller delar det med någon, för mer än två går det inte att sitta, fast det är gjort för tre!!!!. Tillhör du de som fyller längd och viktmåtten för en normal människa så åker du underbart bra. Nu tillbringar jag INTE min tid där bak men de gånger kärestan tar över vid långkörning och jag sitter där bak så somnar jag direkt. Bilen är ett autobahnlok ingen tvekan. Sedan håller jag inte med om att den är dyr och opraktisk, jo men vad jämföra med. Vill påstå att F06:an inte är dyrare än någon annan bil i den klassen, däremot har jag svårt att se någon bättre. Pula vem är inte arbetare :-) NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Det är dock helt klart skillnad mot coupen. Jag är iofs rätt stor om än inte särskilt lång och dessutom med relativt korta ben sett till min längd och det är ungefär 2cm mellan ryggstödet och baksätet. Så i stort sett går det att få in 3 pers om de två passagerarna inte är för stora. Vad jag menar med att den är dyr och opraktisk är att det inte är en billig bil och om man bortser från GC:n så är det rätt svårt att ha den i en familj. Kanske som andrabil, kanske till och med helst som tredjebil. För mig som ensam i lägenhet utan behov av att frakta mer än mindre saker så är det en helt fantastisk bil. Att den inte är dyr jämfört med andra i klassen kan jag hålla med om, men det är fortfarande en dyr bil. Vad jag försöker säga är att det är en fantastisk bil som berättigar sitt pris. Men att kundkretsen ändå är rätt snäv och att betala mellan 2-300k för en bil som är 7-10 år gammal och relativt dyr att äga minskar den ännu mer. Däremot kan jag väl hålla med om att de examplaret som tråden handlade om nog var väldigt lockande för de som väntat på en i bra skick. |
|
| om man nu skall köpa en e63, vilket motoralternativ är att föredra? då jag är ung är 630 att föredra ur försäkringssynpunkt. Måste man ha en v8 eller duger den raka 6:an? | |
|
Har du kollat försäkringspremierna? Det är inte säkert att motorn har så stor betydelse. Min nuvarande 530xd kostar lika mycket som min 540iA. ------- //Lövet |
|
|
Jag har kört 630i cab och 650i coupe, men det var när de var nya så ca 10 år sedan. Som jag minns dem så var det att 650i är en helt annan känsla med en motor som matchar bilen, dels effektmässigt men också med en V8's karaktäristiska gång som levererar kraft på låga varv. 630i behövde varv på ett annat sätt och det är kanske inte så man tänker sig att en stor lyxig coupe ska vara. En stor poäng för mig med just en 6-serie skulle vara att få en av de sista moderna V8:orna innan turbo kom in i bilden. Att just få stor cylindervolym och sugmotor. Manuell växellåda hade såklart varit grädde på moset, men det känns som utbudet blir obefintligt då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.