|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Det var minsann inte gratis det du satte in. Om det inte fungerar bättre än fabriksmonterat så är 20 000 kr rena fyndet när speclistan kryssas i vid nyköp. |
|
|
Nej det kostade lite över 30k men vad skulle Bmw tagit om man vill eftermontera night vision? Jag har sett kabelhärvan som ska dras från bagaget till instrumentpanelen+kostnaden för kameran ca 25k. Vet ju inte vad Bmw har för priser på kameran om den eftermonteras. Jag hade en E60 535d som blev mosad av en älg och då sa jag att nästa bil ska ha NV, därav eftermonteringen. |
|
|
Har kollat nu och jag betalade 3050 dollar 2015. Vet inte vad dollarns värde då men jag har för mig att det blev ca 31000 kr totalt. Sen har jag kollat Bmw:s papper på NV installation. Tidsåtgång ca 6,5 timmar står det. Instruktioner finns att ladda ner här. Länk |
|
| Det var en slant det men hade varit klart mer idag då svenska kronans värde mot dollar har sjunkit tråkigt mycket. | |
| Ja, de tog bara kameran, så antagligen skulle det lagas efter en krockad front. | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Nu har min nightvision i min F02 -2015 blivit suddig. Ingen förändring någon tid på dygnet i 2 veckors tid. Hjälper det att byta linsen för 8.000kr? Vad kan man göra? |
|
Jag hade en Audi A8 2018 med night vision och där blev bilden myrornas krig med olika synbarhet på skärmen. Ibland var bilden bra men ibland såg man ingenting alls. Sen kunde bilden vara halvbra men det syndes inte helt bra. Dom bytte kameran på garantin innan den gick ut och bilden blev klockren efter det. Jag var övertygad om att det var fel på databoxen men dom bytte bara kameran och det var felet på den. |
|
|
Har du hämtat dig efter nerbytet Audi A8 till Kia? |
|
| Hehe. Kian hade jag långt innan Audin. Köpte Kian efter den Bmw 530d F10 jag hade när jag var mest aktiv här. ;-) Är inte här så ofta. Har inte Audin kvar heller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.