|
|
|
|---|---|
| Nu undrar jag lite hur jag vet om min e91:a från -08:a är en LCI eller inte? | |
| Enkelt, det är inte en LCI om det är en -08. LCI kom som årsmodell -09 och började tillverkas hösten 2008. | |
| Länk | |
| Länken gick inte exakt till bilden jag avsåg, men scrolla ner så ser du den originalet jämfört med den ansiktslyfta E90. | |
|
Länk T.ex. Min är tillverkad 2008 i november så det är en LCI. |
|
| Fr.o.m. 2008/09 ! | |
|
Kom väl en uppdatering till lite senare, med bla slimmad takreling och ny 2,0 diesel. När kom den och blev det fler ändringar? |
|
| Tror det var våren 2010 som nya motorn på 320d kom och samtidigt som det kanske den mer slimmade takrelingen kom. | |
| Grelle, yes i mars 2010. | |
| Min är tillverkad Mars 2008, och då är det INTE en LCI alltså? | |
Verdi |
Syns ju väldigt tydligt på både fronten och aktern annars. LCI har inte "ögonbryn" på njurarna och så är baklyktorna delvis vita. På LCI har huven "veck" medan pre-LCI nästan är helt slät. Pre-LCI bak: Länk LCI bak: Länk Pre LCI fram: Länk LCI fram: Länk Är ju ingen större tvekan om att LCI är klart snyggare. Den har även bättre köregenskaper. Stabilare i hög fart, större spårvidd mm. Men det har även avspeglat sig i priserna. |
|
Zeb1970, stämmer bra. Du har INTE en LCI, eftersom din bil är producerad våren 2008 och LCI kom först hösten efter. Se mitt första inlägg. |
|
|
Hade varit kul att se en lista på alla uppdateringar som gjorts genom åren på E91. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.