|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| På min N53 med liknande symptom var det spridarna. Sen kändes det i och för sig som den fick avgjort bättre gång på låglast med en fungerande Nox-sensor, men det gjorde egentligen ingenting för kallstartsproblematiken. | |
|
okeej nu är iaf mitt problem löst för igår så kom det papper från transportstyrelsen att ägarbytet var ofullständigt då han som ägde bilen skrivit på fel papper han hade tydligen 2 st så det var droppen som fick bägaren att rinna över så vi sa att antingen köper du tillbaks bilen eller står för kostnaderna o laga den så tillslut gick han med på att köpa tillbaka bilen så kom nyss hem från nynäshamn där vi möttes o han satte tillbaks pengarna och fick tillbaka sin bil men vi har förlorat ca 5000-6000kr på allt vi lagt ut med resor o betala hans båt och förlorad arbets inkomst för han tog ledigt från jobbet o allt va det var men känns ändå skönt att man fick tillbaka det mesta av pengarna o att man nu slipper oroa sej för dyra verkstadsbesök så nu är det bara o leta vidare efter en annan bil hur är 325i med 2,5 liters motorn o köra känns dom mkt slöare än den med 3 liters motorn? funderar på om de har mindre krångel med motorn så kanske det är värt o satsa på en sån ist ? |
|
|
Hej. Trist. Men troligen bästa lösningen för dig. Hoppas du hittar en ny pärla. Lycka till. Peppe |
|
|
Tackar ja det tycker vi med man vill inte köpa en bil för 106000 kr för att redan dagen efter börja med att laga för tusentals kronor Så det här var det stavas alternativet för oss |
|
| Låter som bästa lösningen för dig =) När min N53 havererade så hade den en del ryckningar vid kall, på den var det högtryckspumpen som gick plus kass nox-givare. Bara högtryckspumpen kostade runt 10k för en utbytespump. | |
|
oj jäklar vad saftigt har förstått att de mesta delarna på dessa 325or med n53 motorn kostar en hel del så börjat fundera på om man ska satsa på en 325i med 2,5 liters motorn ist eller kanske en audi a4 avant 2,0tfsi eller nått annat på bmwn vi köpte o hade i nångra dagar så gick den typ på 5 cylindrar när motorn var helt kall men så fort den blev varm efter ca 5-8 minuters körning så gick den hur bra som helst då märktes inga fel av överhuvudtaget men den morgonen vi åkte o lämnade tillbaks den så började motorlampan lysa första uppstarten så stängde av motorn o startade om den igen så släcktes lampan så efter det åkte vi till nynäshamn och lämnade tillbaks den så man får väl se om den dyker upp på blocket igen snart förhoppningsvis så är den lagad då |
|
|
Ja det är ju inte kul när slutnotan hamnar på bortåt 20k... Jag hade tur och fick allt på maskinförsäkringen. En bekant fick utöver pump och nox-givare även byta spridare på sin N53. Kommer jag ihåg rätt kostade dom en släng över 2000kr/st. Har man en bil utan gällande maskinförsäkring så är det nog lätt att hålla sig för skratt när man drar kortet hos verkstaden. :O |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.