|
|
|
|---|---|
|
Hej! Inte så kunnig vad det gäller att hitta trådar på forum... Jag har nämligen fått ett problem med Airbagen. Jag bytte ut fönsterhiss mekanismen på passagerare sida och min tabbe var ju att jag kopplade bort kontakten till airbag kudden som sitter i dörren utan att döda strömmen. När jag kopplade tillbaka kontakten igen var elen i bilen fortfarande på, när jag var klar och skulle starta då lyste airbag lampan och det var just då jag slog mig i pannan.... Drog till en "bilmek" och frågade ifall han kunde släcka lampan via OBDn. Felkoden vägrade försvinna och det stog att "Resistansen är för låg" Vad bör jag göra nu? Kanske borde tillägga att det var en piratkopia av Autocom. Väldigt tacksam för svar från de kunniga 🙏 Med vänlig hälsning, Kriss | |
|
Tror att det är så att när kontakten dras ut så sitter det kortslutningsbleck i kontakten som gör att airbagstyrenheten kommer att rapportera "låg resistans"=kortsluten. När du återmonterar så kopplas kortslutningen bort i kontakten men felet är lagrat i styrenheten. Du behöver ett diagnosprogram som kan radera felkoden. /FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.