|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur vet man egentligen vissa F10or som har elstyrda dämpare? Varför har vissa comfort - > sport knapp medans vissa har normal - > sport knapp Fast det står inget speciellt i utrustningslistan?! Varför snackar man om på forum VDC / EDC / DDC? vad är skillnaden? på dessa tre ? vilket system är det som gör bilen extremt mjuk i comfort läget egentligen som gamla e65 med EDC gjorde.? mvh förvirrad | |
| Det här har förbryllat mig också! Ingen som kan förklara vad som gäller..? | |
|
Är inte comfort eller normal beroende på årsmodell? F10 med dynamisak dämpare är väl antingen DDC (Dynamic Damper Control) eller Adaptive Drive, de andra beteckningarna är väl andra modellers beteckningar? |
|
|
Jag tror BMW har bytt namn på DDC/VDC/EDC genom åren. Jag får även olika på sådana där VIN avkodar sidor, på en sidan får jag 223 Dynamic Damper Control och på en annan 223 Varable Damper Control. Min F11 är en -14 byggd i Sep-13 och jag har lägena EcoPro, Comfort+, Comfort, Sport och Sport+ Rätt intressant att många utländska testblaskor/siter hävdar att detta tillbehör är absolut nödvändigt medans jag nog aldirg läst om det i svenska sidor eller verkar så många här inne speciellt intresserade av det (här är väl bara Msport som gäller kan man tro :-) Tomtebloss: Alla nyare BMW har åtminstånde EcoPro/Normal(comfort)/Sport. Men då justeras bara styrning och växelpunkter inte dämpare. Adaptive drive i sin tur är ytterligare funktion för bättre väghållning som styr krägningshämmarna elektroniskt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.