|
|
|
|---|---|
|
Hej tänkte köpa en ny BMW gran tourer 220d xdrive. Dom hade riktig bra pris på nya bilar som rullat ca 10 mil. Frågade hur kan dom vara så billiga, då sa han att den har varit med i en storm, dom hade skrotat flera st, men några hade klarat sig, på dom hade dom bytt fälgar ABS givare å allt som var dåligt. Det är BMW företag som säljer dem, med nybilsgaranti. Törs man köpa en sån ? Magkänslan säger nej. Är det nån som vet om någon har köpt nån BMW som varit storm skadad ? Finns det någon stämpel på bilen eller står det i BMW data register att den har varit skadad. Inte så kul å köpa en begagnad som varit skadad. Då vill man gärna veta om det. Kan ju vara bra för alla BMW ägare att veta. | |
|
är ganska ny på detta forum men såg ett inlägg eller tråd om detta för några dagar sedan.vill minnas att dom gick till baltikum för reparation eller så.inlägget länkade även till en bild på transporttäget.tror att försäkringen löste ut alla bilar och att bmw i usa där dom tillverkats inte ville ha med dom att göra.men som sagt sök på inlägget .är inte säker på att din bil hör till dom immis |
|
|
Länk Den jag ringde på. Kan misstänka att alla dem som ligger för samma pris 293400-299000. Kan vara skadade bilar. Ska ringa och höra med dom andra vad dom säger om bilarna . Annars är det bra pris 😀 |
|
| Men när dom säljs genom auktoriserade BMW-återförsäljare bör ju bilarna vara reko och kollade. Det är nog ingen fara att köpa en sån. | |
| Om det inte är någon fara så är det kanske bara slå till 😀, men frågan är den dagen man säljer den, folk kanske inte vågar köpa bilen, om det nu står nånstans att den har varit lagad | |
| Tror inte vem som helst kan få upp den historiken om den nu är med på nåt ställe utanför BMWs interna system. Folk köper ju hela tiden krockskadade bilar utan nån som helst vetskap om det. Bilarna har väl dessutom troligen inte haft några stora skador när BMW väljer att släppa ut dom på marknaden. | |
| Har du provkört nån? De är hemska, och ser ut som ett aborterat foster. Och framhjulsdrivna! :O | |
| Kanske bara jag men är inte dessa bilar det fulaste BMW någonsin byggt? | |
|
Hehe jo kan man säga. Från att åka 535 f11 så blir det rena självmordet. F11 blir lite trång med tre kids å hund. Hellre en "BMW" en annan mpv. Tyckte den var ganska ful, men den ser bättre ut för varje dag 😎, försöker man inbilla sig 😜. Får se vad man köper när det blir dags. |
|
| Har bara kört 218 i. Så illa tyckte jag inte den var. Men jag är inne på xdrive, så den driver på alla fyra | |
|
mickaellllll: Har du kvar registreringsnumret på den där bilen? Verkar såld nu... Gällande historiken så borde väl något synas på VIN-numret? De lär ju vara producerade för många månader sedan men ha få mil. Jag var inne på Novation/Bavaria Uppsala innan jul för att få en offert på en ny bil, säljaren sa då att de skulle få in en drös 220dX Gran Tourer som de skulle sälja för ett riktigt bra pris, tolkade det som att dessa skulle rulla in under Q1. Kunde jag byta in min direkt då i december skulle jag få ett vettigt inbytespris men p.g.a. dessa kommande 220dX som såklart skulle konkurrera med min bil så skulle inbytespriset fram mot Q2 bli avsevärt mycket sämre. |
|
| Nä vart en annan som oxå var från stormen yaj 071 | |
|
Ok, priset är ju grymt fördelaktigt! Hade din också gått sådär lite? Sen kan man ju fundera om det ska ta ett år (räknat från produktionsdatum till annons) att byta några fälgar och en ABS-givare. Men med fulla garantier hade jag kanske också nappat, om man inte är supernoga med specen. Rätt bra utrustning, för oss var Navi och M Sport ett krav och då var det enklast att fabriksbeställa. |
|
|
Jo den hade gått 2mil, den tappade jag tre månader nybilsgaranti, så inte så farligt, den är ju I trafik 2016 09 27. Vi får se hur den går . Men hämtade den idag, än så länge nöjd 😎 Grymt fäste med xdrive |
|
|
Det kan ju inte vara många procent av alla bilar som varit med i "stormen" och köper man via BMW:s återförsäljare hade jag inte varit orolig. Särskilt inte när man är inom garantitiden. I övrigt kan jag säga att vi är supernöjda med vår 218i Gran Tourer så jag kan verkligen rekommendera bilen. Tycker dessutom att den är den snyggaste MPV:n på marknaden och dessutom rolig att köra. |
|
|
Har också en stormskadad BMW på gång (F31) men är ju rädd att man missar någon uppenbar nackdel... :) Den säljs av en traditionell BMW handlare med full fabriksgaranti (minus 2 månader). De säger att de som fick vatten inuti skrotades och att de andra fick utbytt en rad delar varav många i preventivt syfte (motor-kabelstam, vajrar, stötfångare-rengöring, avgassystem) etc. Några betänkligheter eller tips innan man bestämmer sig? |
|
|
Hur mycket rabatt är det på en sådan stormskadad bil gentemot en som är "normal"? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vet inte exakta rabatter men det ger ju ett ok pris och snabb leverans. Tänk demobil men som inte gått x antal hundra mil. Någon mer än mickaellllll som har erfarenhet? Känns ju spontant tryggt med garantin. Man får kanske ta in bilen efter 1.5 år till en oberoende och göra en extra koll kanske så att man hinner utnyttja garantin. |
|
| Johan b jag gav 295 då fick jag tonade rutor, och nya vinterdäck. List priset var 411, så det är nån krona billigare 😎 | |
|
Mickaelllll, ok då kan det ju vara helt försvarbart när rabatten är så bra. Ska man sälja bilen innan garantitidens utgång är det ju även ett tryggt köp funktions/reparationskostnadsmässigt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.