|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Ny här på forumet och då jag nu letar efter en 335:a passar jag på att ställa lite frågor. Har hela tiden varit inställd på manuell då det är det jag har kört tidigare men en intressant annons har nu dykt upp. Vad är era erfarenheter med den vanliga automatlådan, inte DKG då, och hur är det att växla med paddlarna? Inser självklar att köra båda varianterna själv och då jämföra hade varit det bästa men all input hade varit hjälpsam. Annons i fråga: Länk Tack! | |
|
Har själv automatlådan och tycker den är perfekt. Hade tidigare en F11 med den 8-stegade automaten och kan faktiskt tycka att den här 6-växlade är minst lika trevlig. Liten fördröjning med paddlarna, inte störande dock. Ska väl gå att få till lite rappare med alpina flash, om jag förstått det rätt? Det är en 335:a jag har, och hade valt automaten igen om jag gjorde om köpet. |
|
|
Min högst personliga åsikt är att automaten är alldeles för "sluggish". Paddlarna kan likväl kvitta, det växlar inte snabb nog för dem samt att känslan att åka med dem suger. Jag vill kunna dra tills varvstopp på växlar (mer principsak än att jag faktiskt gör det) och kunna gå väldigt långt ner i varvtal utan att det växlar ner automatiskt, då har jag ju tappat "kontrollen". Köper man en 335 med automat, kan man likväl köpa en 335D och få mycket mer sug i magen. Men så är jag en grinig jävel också :P |
|
|
Alpina flash är något jag har missat, det får jag kika på. Är just rädd för att det ska kännas för "sluggish", intressant att höra från någon med erfarenhet. Beror väl på lite hur man kör hur man uppfattar automatlådan. Har enbart kört manuellt så är lika grinig jag med :P Tack för svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.