|
|
|
|---|---|
| Ska bilen vara igång eller avstängd när man luftar eftersom där är en ABS pump som måste vara aktiverad eller? | |
|
Jag har hört både och. Tror inte du behöver ha bilen igång, men tändningen ska vara på så du hör att det surrar om abs pumpen. När jag luftade och bytte olja i hela systemet nyligen på min -97'a så hade jag inte bilen igång och det blev bra endå. Var dom på bilprovningen som pratade om att man skulle ha tändningen på. |
|
|
Hjälpte inte byta bromsslang då det är inte den det var stopp i. Fortfarande ingen broms vätska fram... Jeeeee hittade felet. Broms röret hade lagt sig över bussningen till bakvagnen och blivit mosad samt gått av. Tur den blev ihoptryckt så ingen vätska rann ut. Kan man lufta genom självrinning? |
|
| Du behver en sån där ejektorverkande, tryckluftsdriven sug, en kompis som trampar eller ett lock till behållaren så att du kan lägga ett lätt övertryck. | |
| Höjden av otur. Skarv nippeln gick av och så får man vänta på att frugan kommer till verkstaden och hämtar en så man kan handla en ny. Suck | |
|
man kunde lufta genom att låta det självrinna... nu funkar bromsen så besiktning imorgon. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.