|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Införskaffade mig min första BMW idag och tänkte väl kolla lite vad ni tycker och har några frågor nu i efter hand. BMW 320i Touring 2001 Manuell 12030 mil 2 "brukare" ( 4 ägare med 2 firmor ) Helt ok skick, någon liten rostfläck men startar och kör jättefint. Första frågan är om ni tycker 24000kr var ett bra pris för denna bil? Finns verkligen massa bmw ute från 20k upp till 55k och många har samma årsmod/miltal. Lite andra frågor: *Kan jag eftermontera armstöd och hur mycket skulle detta kosta (länka jättegärna om ni vet var ja kan köpa. *Jag vill bestämt införskaffa ringar till instrumentbrädan (runt visarna), är detta komplicerat? *Min BC knapp ger ingen reaktion, tänkte köpa ny spak och byta. Tror ni jag kan klara det själv utan mecking erfarenhet? Är hittils nöjd med bilen, skulle kanske valt en sedan om jag fick chans men miltalen lockade mig verkligen med denna bil. Är något orolig för bränsleförbrukning, körde senast en Golf 1.6FSI och det är ju inte ens så att man kan jämföra. Men under litern hade jag gärna velat hamna, bor dock i Malmö city, relativt trafikerat och mycket start/stopp. | |
|
Välkommen hit och grattis till nya bilen. Lilla sexan på 170hk tycker jag är riktigt trevlig med gott ljud, ingen raket kanske. OM milen är korrekta så har du nog gjort en bra affär. När bilarna är så gamla så tycker jag skicket går före än om man betalat 5k för mycket eller lite. Armstöd: Har jag eftermonterat i två e46or. Nu är det över 10 år sedan, men vill minnas det inte var mer komplicerat än att skruva ihop en billy bokhylla. Tror inte armstödet var speciellt dyrt som orginaldel då hos BMW, runt 2k kanske. Ringar: Undrar om det inte finns ett mektips för e39 här till vänster. Du ska nog räkna med 1l/mil blandad körning, kanske något mer. På långturer kommer du bli förvånad hur bränslesnåla BMWs sexor är, 0,6-0,7 är inga större problem om man håller lite fasson på högerbenet. Återigen välkommen hit. När du väl får problem med bilen, för det kommer du förr eller senare få, så använd sökfunktionen så kommer du upptäcka att felet förmodligen finns beskrivet och dessutom med en lösning. |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej o välkommen, Ang ringar runt instrumenten finns hur mycket som helst på YouTube. Sök "BMW E46 gauge rings" till exempel. Med BC-knapp antar jag att du menar "OBC", On Board Cumpter, knappen som stegar i menyerna på färddatorn? Även där finns det mycket att söka, till exempel --> Länk Det är bara att börja skruva. För fem år sen hade jag aldrig ens ägt en BMW, sedan dess har jag hunnit haft/har två E46 och aldrig skruvat så mycket bil som nu, ha ha! Bara att bita ihop o börja så lär man sig. Och så finns ju Autopower såklart. ;-) /Anders |
|
Supersnällt med snabba svar. Har en undandlagd blinkersspak nu från en bilskrot som ska lösa färddator problemet för 150kr. Sen är det montering vi får se om jag klarar av haha! Har kollat lite på gauge rings, mycket olika priser dock inom sverige, frågan är om det är olika kvalité också. Får kika närmre på detta! |
|
|
Hej och välkommen! Gällande priset så är det det lite beroende på vad du har för utrustning: sportstolar elr vanliga, skinn elr tyg, m-paket elr ej osv. |
|
|
Hej, har knappt någon utrustning. Tygsäten och utan armstöd. inget M paket. Har beställt ringarna nu men söker för fullt efter komplett armstöd men inget jag verkar hitta tyvärr |
|
|
Bildelsbasen har jag kollat genom. Dock finns det inget som inkluderar armstöd + mittkonsoll. Ringde på en annons men dom hävdar att e46 coupémodell inte skulle passa min touring. Tack för länkar och svar |
|
| Då hävdar de fel! Det passar alla modeller oavsett år, utrustning, kaross. | |
|
Jaså? Är du säker Thomas? Annonsen ja ringde på hade komplett med armstöd + mittkonsol med alla facken Och han sa bara "det passar inte din touring" Annonsens produkt var från en 323ci 1999 |
|
| Förtydligande: alla E46 modeller | |
|
Säker till 110% Köp den innan någon annan gör det. Det är väldigt eftertraktad del. Beroende naturligtvis vad de vill ha för det? |
|
|
Stod inget pris och och bilden visades när det var monterat i bilen komplett (antog därför att allt medföljde) Men nu säger bolaget att det enbart är armstödet som säljes.. Missledande bild |
|
|
Ringde dit igen nyss och fick prata med kollegan istället. Han står fast vid att de inte passar men säger att han kan fixa ett svart läder armstöd komplett med allt och skicka det för 1875kr gratis frakt. Tycker ni det är rimligt ? |
|
|
Det är klart att han säger att det inte passar för han vill kränga något annat till dig för det dubbla priset. Coupe: Länk Touring: Länk Om inte bilen är USA elr nåt annan kontinent importerad så är det samma! Har du nån bild på hur det ser ut? |
|
|
Har ingen bild, ringde nyss tillbaka för att be honom ta ett kort och skicka då sa han att han fixar det och jag bör ha bilden i min mejl nästa vecka någon gång.. Detta företag går mig extremt på nerverna, han är ingen trevlig prick den killen. Jag tolkade det som att han kunde lösa bilderna idag, och sedan skicka delarna inom 2-3 dagar om jag ville ha dom. |
|
|
Ha inte för bråttom. Det kommer in nya annonser hela tiden för rätt pris också. E46 är den modellen som hamnar mest på skrotar just nu (av bmw 3 serie generationen alltså) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.