|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har eett problem med min BMW som ingen verkar ha svaret på. Vill kolla om någon här varit med om det eller har några idéer. För ett par månader sen byttes den elektriska vattenpumpen samt hela termostathuset. Efter det fick jag ingen värme i verken motor eller kupé. In med bilen igen och termostaten byttes igen. Dock samma symtom:( Provade då att åka in till en BMW-verkstad som kopplade upp den med deras instrument utan felkoder. Värmeventilerna öppnade som dom skulle och dom luftade även systemet en extra gång. Hetaste tipset av dom va att byta till en BMW-original termostat. Kokade den första termostaten som monterades och den öppnade runt 90. Tempen ligger på 40-50 under körning men går skrämma upp till 80-90 när man står still. Kan det bero på att termostaten eller har jag missat något? Tacksam för lite tips:) | |
| Provade även att lossa kylarlocket så inte den ventilen spökar. Sitter det någon mer termostat och går det kolla om det är termostaten utan att plocka ner den? | |
|
God fortsättning alla. Värmeproblemet har löst sig, följde BMW:s råd och köpte en tredje termostat (sista var original). Och nu håller hon rätt temp, tydligen fick jag ett gäng måndags-ex bland termostater. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.