|
|
|
|---|---|
|
Har haft detta problem tidigare: Länk Nu kommer felet när jag startar den kall. Gul motorlampa och det står att den inte kan leverera full prestanda. Den går inte på alla cylindrar. Kör ca 5 min och lampan slocknar. Kopplade in på dator idag och får dessa koder: 140101 intermittend Misfire cylinder 1, injection is cut out 140201 intermittend Misfire cylinder 2, injection is cut out 140001 intermittend Misfire several cylinders, injection is cut out Någon som haft samma fel? Var ska jag börja? Tändning eller bränslefel? Tack på förhand. | |
|
När jag hade liknande bekymmer med min e61 525:a så slutade det med att jag fick byta insprutningsventiler. Min bil gick fint när den var varm men som en påse skit när jag kallstartade. Jag hade feltändning på cylinder två (oftast) men det var treans injektor som var kass (läckte). Att det blev så beror på att bilens styrsystem försöker reglera den felaktiga bränslemängden genom att strypa bränsle till injektorerna. Den injektor som läcker slår då ifrån sist vilket betyder att feltändningen först uppstår i någon av de cylindrar som får normalt med bränsle. Vet inte om du har samma bekymmer men som "inspiration" till felsökning kanske det kan vara något? Med vänlig hälsning, Lasse |
|
|
trodde enligt vissa att dom där problemen var lösta på nyare bmw? allt me spridare/pumpar o skit. Fan va nyare bmws är helt kassa bilar. så synd.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.