|
|
|
|---|---|
|
Hej, Igår började min bil tjura igen med följande symptom: Två gånger bluddrade den till och ville inte gå bra på alla cylindrar förrän efter några sekunder. Ungefär som att kallstarten inte gick in. Därefter upplever jag att gasen hakar upp sig lite. T.ex. ifall jag släpper gasen och rullar så tar det någon/några sekunder innan motorn slutar driva. Någon gång på tomgången har motorn helt plötsligt höjt varvtalet till över tusen varv för att sedan sänka det igen. Och så tillbaka upp osv.. Ifall jag gasar till en gång så hänger nålen sedan kvar på ca tusen varv innan den går tillbaka ner. Så har den ju gjort tidigare också, men inte riktigt så högt som den gör nu. Anledningen till att jag frågar om det finns ett regenereringsläge är för att den beter sig på samma sätt som de VW-dieslar jag har kört när de har gått in i regenereringsläge. Dvs, gasresponsen blir annorlunda, motorljudet annorlunda osv. Däremot känns bilen kraftfull, precis som på dom. Min är ju dock en bensinare, men den har ju en extra katalysator som jag förstår måste tömmas ibland genom att få upp temperaturen. Vad tror ni? Bakgrund: Motorn har tidigare gått dåligt till följd av dåliga spridare. Alla dessa är bytta, tillika tändstift och tändspolar samt nox-givare. Detta är gjort under en period på ca två år eftersom det ju kostar multum... Den har gått riktigt bra på Statoils 98 nu under hösten, fram till nu dvs. Tack ska ni ha! // Björn | |
|
Kollade i Torque, har följande felkoder: B2AAA - Body P0171 - Powertrain System too lean Bank 1 P0174 - Powertrain System too lean Bank 2 P2190 - Powertrain System too rich at idle Bank 2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.