|
|
|
|---|---|
|
Kass helljus X1 f48 2016, någon som vet var jag kan hitta strömmatning till relä för extraljus? | |
| Undrar samma sak ! | |
|
Vet inte med X1, men iaf alla 5-serie jag haft har + och - poler upplagda i motorrummet(då batteriet legat i bagagerummet). Därifrån har jag hämtat strömmatning. X1'an har väl antingen detsamma, eller så sitter batteriet fram och gör det ännu lättare att hämta ström. När det gäller själva styrsignalet(av/på), kan det vara lite svårare. Tippar F48(sedan den är såpass ny) har databuss helt fram till lykthuset. Då måste man man ha typ: Länk Om så är fallet så är det skrivet en del om det här på forumet. Sök på "LED" och "extraljus" |
|
|
Det är styrsignalen jag letar efter, har kontakt 😜 med Innoware och de kollar vad att göra. Återkommer så fort jag vet mer! |
|
|
Var kopplar ni in canbus vit och blå kabeln. Enligt installation ska det vara sladdar från svart kontaktstycke på passagerare sidan. Sladd blå/ röd tvinnat med röd. Finns ingen förutom blå och röd sladd tvinnade. Har ni nån annan idé? Finns ingen verkstad som klara detta. Blir det bra med ledramp under reg skylten. För lågt? Tacksam för svar och idéer eller bilder. Jag kan skicka bilder på mina sladdar vid passagerare sidan |
|
|
Jag fick det hela gjort på en verkstad i Norrköping och precis som nämndes ovan hittades inga kablar på passagerarsidan som passade, trots att anvisningarna till interfacet sa så. Anslutningen kunde göras bakom handskfacket efter idogt sökande med oscilloskop för hitta signal och kabel. Har nu i alla fall ett förnämligt fungerande extraljus. Sätt inte rampen för lågt då den snabbt blir smutsig vid dåligt väder! |
|
|
Tack för svaret. Då är vi 2 i hela världen som har extra ljuset på bmw x1 f48. :). Har pratat med bmw och en massa verkstad och alla klia sig i huvudet. Trevlig kväll |
|
|
Då känner vi oss unika ett tag!😆 |
|
|
"Blir det bra med ledramp under reg skylten." Nej "För lågt?" Ja "Sätt inte rampen för lågt då den snabbt blir smutsig vid dåligt väder!" Anledningen att man inte ska sätta extraljus (för) lågt är det inte blir något bra ljus. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.