|
|
|
|---|---|
|
Har fått nåt knas med fjädringen, kan höja o sänka med INPA, men self leveling drar ner dom i botten oavsett offset värden, tänkte om det finns nåt nödläge eller liknande man kan använda tills man kommer in i garaget ?? alla tips emottages :-) | |
| Prova att sätta den i transportläge? | |
| Kina kontaktens-skiten gick sönder i kylan så det gick ju bra :-) | |
| nån som vet om årsmod 98 bara har stora diagnoskontakten eller om det finns en gömd OBD2 nånstans? | |
|
Om OBD-II finns så sitter det bakom en lucka i taket av förvaringsfacket till vänster om ratten. Står OBD på luckan. |
|
| Ingen sån lucka på denna, den sitter där på M5'an dock. - okej får leta adapter... | |
| ähh blir helrenovering som vanligt :) | |
|
Bälgarna bytta nu så tillbaka till problem #1, automatiken justerar ner bilen i botten. - workaround genom att manuellt fylla med INPA och sen rycka isär connectorn vid batteriet inom 10 sekunder (innan den tömmer igen), tranportläge gör varken från eller till. - inga felkoder, och givarna ser ut att lämna vettiga volt-tal (har inget att jämföra med) antar att det är givarbyte på listan .... |
|
| Hm, det ska finnas en justeringsrutin för att tala om för den vad som är rätt höjd. Om du ser i INPA att vä o hö givare ger rimliga (monotona ökande/minskande i takt med höjd) borde det fungera att justera den. | |
| jodå har använt den - oavsett vad jag sätter för offset - så sänker den den ner den till max efter 10 sekunder. - har inte hittat nåt sätt att kolla på vad givarna ger i höjt läge eftersom den sänker ner den så fort jag lämnar det manuella läget (där jag kan höja den) | |
| Om du kollar givarvärdena i inpa och hissar bilen med en domkraft så ser du ju vilka värden du får när hjulen hänger ner. | |
| good point! skall testa det när jag kommer hem igen .-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.