|
|
|
|---|---|
|
Är rätt så ny BMW-ägare och har inte riktigt fått kläm på vad Connected drive är för något. Är det något att ha? Så mycket förstår jag att jag kan ladda hem en app till mobilen men inte vad det ska användas till. Jag har BT.koppling tlll stereon och kan ringa via BT men vad mera är det jag får med Connected Drive? Jag har ingen navigation om det spelar in. | |
|
Connected Drive är inte en enda sak utan snarare ett samlingsnamn för alla möjliga tjänster och tillval. "Connected Drive Services" (6AK) är ett tillval som ger diverse online-tjänster (t ex väder) och möjlighet att köra appar kopplade till telefonen. Den är också ett krav för andra tillval som använder uppkopplingen. Som t ex "Remote Services" som ger dig möjlighet att fjärrstyra och lokalisera bilen via en app. Sen finns fler tillval som hör samman med navigation. Utan navigation har du troligen inget av ovanstående utan bara funktioner för nödanrop och "teleservices" som är standard sedan några år. Du kan ändå lägga in bilen i mobilappen men du kan inte göra något med den.. Finns en del att läsa på bmw.se: Länk Länk |
|
|
Ok, lite grann som jag trodde då… ingen större användning utan navigation. Jag har kollat in via de länkar du hintar om utan att hitta något direkt vettigt användningsområde. Lull-lull utan egentligt innehåll tänkte jag, men var osäker på om jag missat något väsentligt. Tack! Eller har någon annan en avvikande uppfattning? |
|
thekinglives |
att fjärrstyra bränslevärmaren via mobilen är väl det bästa, Dock behöver man ju ha valt till bränslevärmare:) |
| Bilen bor i ett varmgarage och jag parkerar visserligen kallt ibland men originalägaren har inte gjort det tillvalet. Så det finns lite smått o gott ändå...? | |
| 3-serien har ingen BMW original diselvärmare i alla fall. Det går att beställa och eftermontera diselvärmare men då har den sin egen app om jag förstått rätt. | |
thekinglives |
patrikt:ok, där ser man, tur man inte har en 3serie då;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.