AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.607

Dörrsida 316i E36.

dr
3
draken
E36 316i Coupé 1995
Jag har en Bmw 316i E36 2dörr Coupé.

Mitt centrallås strular, så jag tänkte bända upp dörren, men jag får inte bort min vänstra dörrsida.

Jag har tagit bort den lilla torx-skruven, och alla clips. Men kontrollen till backspeglarna verkar hålla fast sidan i plåten.

Vad ska jag göra?

Tack

//
Om det funkar likadant på din 316 som på min 325:a, vilket jag tror, så gör du som så här för att lossa dörrsidan:
Det sitter två små "plastpluppar" bakom dörrhandtaget på insidan. Lossa dessa två och skruva upp torxskruvarna, sen skjuter du plasten som sitter runt dörröppnaren åt sidan. Vill minnas att spegelkontrollen bara är att pilla upp och sen lossar du kontakten på den. Sen drar du försiktigt i underkant på dörrsidan för att lossa den och lyfter sen dörrsidan utåt/uppåt. Passa sladdarna till högtalaren om det sitter en sådan i dörren.

dr
3
draken
E36 316i Coupé 1995
Tack, men tyvärr!

Finns inga "plastpluppar" bakom handtaget.
Har en torx-skruv som gå in i handtaget. Inget på baksidan. "kontrollen" till speglarna verkar vara limman in i själva handtaget. Jag får helt enkelt inte loss sidan. Har kollat allt! Ok, tydligen inte allt, för då hade jag nog lyckats!

Hjälp mig,
an
35
anol64
320 -93
du har inte glömmt att skruva loss låspinnen ??? den skruvar man bara motsols tills den lossar, backspegel kontrollern behöver man inte lossa alls för det sitter en kontakt som man drar ut när man väl får loss dörr sidan, viktigt att du vinklar ut dörr sidan ca 20-30 cm innan du lyfter av den.
na
59
nagguks
325i Cabriolet -94
Kolla in detta

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.