|
|
|
|---|---|
| Verkar fortfarande gå att hitta bilar till hyfsade priser, den här bilen såldes förra veckan för 216 och är nu ute för 299: Länk | |
|
Absolut, halva sveriges fristående handlare lever ju på att skrapa rent där, polera upp bilarna och sedan lägga på 20%. Har själv köpt fler än 10 bilar på KVD men nu tvingats sluta eftersom de inte alls testar och beskriver bilarna på samma sätt längre. Förr var det standard med 20-25 bilder per bil och varenda repa var fotad, nu är det 6-8 bilder och alla skador beskrivs bara svepande som "något fler repor än normalt" och sedan ser bilen ut som en påse skit när man kommer dit. Har fått avstå 2 bilar pga detta. Det duger inte, vad är poängen med online auktion om man ändå måste åka och inspektera bilen själv först? ------- //Lövet |
|
|
Frågan är väl vad slutpriset blir? 300´ för en 8 år gammal 730 är mycket, även om den gått lite och är välutrustad. Löjlig annonstext för övrigt, skriven med stora bokstäver... MVH Christofer |
|
|
Säg att den går så lågt som 250' om någon månad. 30 tusen är helt ok förtjänst för en handlare i den prisklassen. ------- //Lövet |
|
|
30-40´ är ändå inte så värst mycket marginal på en dylik bil. Äldre bilar i den klassen är inte roligt att lämna garanti på. Men det är klart, ta ansvar för det de säljer struntar ju många bilhandlare i... MVH Christofer |
|
|
Anmärkningar från KVD var: oljeläckage motor, AC ur funktion, varnar för service. Sen såg det ut som att någon slaktat ett djur i bagaget, gigantisk röd fläck. Så man måste kosta på den bilen lite vilket man naturligtvis får ta med i beräkning. Angående sänkning till 250, efter att ha kollat på många bilar i 7-serien, S-klass m.fl. så är min erfarenhet att bilhandlare hellre låter den stå ett år än gör några enorma prissänkningar. |
|
| Criille: det löser man genom att slänga med någon halvt värdelös garanti från autocencept eller dylikt. Att det inte är det minsta lagligt att hänvisa enbart till dessa talar man förstås inte högt om... | |
|
Visst, "garanti", som kallar något som egentligen är en dålig försäkring. Håller ju dock inte juridiskt om någon skulle orka dra en process... Åtgärd oljeläckage, klimatanläggning, service och rekond är ju bara det runt 20´ och uppåt... MVH Christofer |
|
|
Det känns spontant på att många av handlana som damsuger KVD jobbar med den lilla marginal som finns i att "småljuga" om skicket, bilarna på KVD har ofta (som många begagnade bilar) diverse fel man som privatkund kanske vill ta lite höjd om man ska vara nöjd med bilen, samma sak för seriösa handlare, men påfallande ofta dyker en halvrisig kvd-bil upp med orden "nu har vi fått ni ett riktigt topex, nyservad pärla, missa ine den förmånlig finansieringen". Man fixar de värsta felen som skriker i ansiktet på eventuella kunder men de där "jobbiga" felen som kanske tar ett halvår innan de uppträder för kunden är man inte lika noga med... |
|
| Min uppfattning är tvärtom. Det går inte att göra några fynd på kvd. Jag tycker det mesta säljs till överpriser. | |
|
Ska man köpa till vettiga pengar på Kvd gäller det att ha koll på 10 bilar samma vecka. Man kan inte bestämma sig för en viss bil innan, för det finns alltid risken att 2-3 köpare vill ha samma bil och då trissas priset ibland upp över bilhandlarnivå ibland och då finns ju ingen poäng att köpa orekondat och ofixat. Men det finns absolut fynd att göra, av 10 bilar jag köpt har jag nog sålt 7 av dem för mer pengar när jag åkt klart 6-8 månader senare. ------- //Lövet |
|
| Jag köpte en V70II nyligen och letade väl ca 2 månader innan rätt bil dök upp. Under den tiden höll jag även koll på KVD ifall det skulle dyka upp nåt vettigt där. Men bilarna där blev så dyra så jag tyckte inte det var nån idé att vara med på budgivningen. Nu kollade jag visserligen bara på bensinare och utbudet var inte jättestort under perioden. Ändå förvånande att prisbilden var så hög där, klart över blocketnivå på det jag följde. | |
|
Jag var faktiskt och provkörde 730in på kvd. Var fin, aningen smutsig inuti och så stora yxmördarfläcken i bagaget då. Tänkte bjuda max 210k kr och den gick för 216k kr. Ok pris tycker jag så man kunde forskat vidare i bristerna. Undrar om handlaren åtgärdat AC:n till exempel? Ikväll var en 535d f11 ute som jag tänkte köpa. Hade typ all utrustning, night vision m-pkt fläktar i stolar, adaptive drive osv. Grym bil. Den gick för 213k kr. Tvekade lite för länge att bjuda över vilket jag ångrar som fan! |
|
| Tillägger att igår såg jag en auktion som verkligen skenade iväg. En f10 520d som drog iväg till 270k kr. Förstår inte vad de såg i den bilen? Ibland blir man förvånad av priserna där. Oftast höga tycker jag. | |
| Den här gick för 278 för nån vecka sen, vilket var ett bra pris för dom låga milen tycker jag: Länk | |
|
Länk Denna såldes för 35' nu i veckan, det var förvisso billigt men då hade den också en del fel som handlaren fixat eller väljer att tiga om, vad tror vi? Rostfri är ju exempelvis en överdrift, om de inte lackat om den nu igår... Så mycket av affären för dessa handlare ligger ju i att köpa bilar i mindre bra skick och sen sälja dem som pärlor utan att kosta på dem något. |
|
|
Givetvis har handlaren fixat alla fel på bilen. Dessutom säljer man den sen utan förtjänst och lämnar garanti bara för att vara schysst... MVH Christofer |
|
|
Det står ju att den är röstfri. Man behöver alltså inte rösta, går bra att vara soffliggare då... ;) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.